Anbefalte innlegg

bilen er en golf2 90modell, 1,6diesel.

 

problemene begynte i sommer, da batteriet var flatt, trodde bare at dama hadde glemt radioen eller noe på, ladet batteriet og bilen fungerte en stund til,

 

men problemen gjentok seg, bilen tappet seg for strøm, målte å batteriet 11v.

 

byttet regulator og børster, da målte jeg ca. 13v.

 

bilen gikk greit en stund til, men så kom problemene igjen. byttet batteriet,

 

bilen fungerte en stund til, men så skjedde det igjen., bilen ble tom for strøm, fikk startet med startkabler (bilen skulle flyttes) målte på batteriet 6v, bilen stod ca. 2min på tomgang da målte jeg 13,8v. (trodde det da var spilleren som stjol strøm(tok den ut før jeg startet bilen)) bilen fungerte, og ladet bra i ca, en uke, og nå er den død igjen.

 

Det som skjer når den "lader seg ut" hører en rar summelyd også synker diesel måleren helt ned og lysene blir svakere så stopper den.

 

kan regulatoren ha for dårlig jording eller noe?

 

målte ampere, når bilen stod stille, uten noen belastning da var resultatet 0A.

 

 

noen ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladet du batteriet skikkelig de gangene det ble ladet? Skal lades til syrevekten er rundt 1,28... Dersom batterispenningen er 11 V, vil syrevekten din være så godt som 1,00, altså totalt utladet. Dynamoen klarer ved normal bruk, ikke å lade opp igjen batteriet etter en utladning.

Om dynamoen klarte å hente opp batteriet fra 6 V til 13,8 etter 2 min. på tomgang, er dynamoen OK.

Muligheten for at batteriet ditt har fått nådestøtet er stor, kjøp nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Regulator, ta og smør reima med reimspray, sjekk jording evt strekk en ekstra jord.

 

Siden dynamo ser ut til å være tess, så prøv dette (så at du hadde byttet regulator allerede)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen

Tips: Regulator, ta og smør reima med reimspray, sjekk jording evt strekk en ekstra jord.

 

Ikke bruk reimspray. Gjorde det på min en gang (CRC Belt grip) og det lager noe h11t's mye lyd når man starter på kald motor. Kjøp heller ny reim om den gamle er slitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Ikke bruk reimspray. Gjorde det på min en gang (CRC Belt grip) og det lager noe h11t's mye lyd når man starter på kald motor. Kjøp heller ny reim om den gamle er slitt.

 

Støttes...ny reim koster ikke mange 10'erne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ladet ikke opp batteriet skikkelig etter sist utlading, men kjørte en tur på ca, 13mil.

 

skal sjekke syreverdiene og sånt i helgen, samt bytte reim,

 

 

takker for forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om dynamoen din har tatt kvelden. Diodene i ladekretsen suger strøm når disse ryker. Prøv å koble fra dynamoen's ledninger neste gang du skal la bilen stå noen timer eller dager, for å se om det er forandring i symptomene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen muligheter for å få målt det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er diodene du tenker på så kan de måles ja.

 

Det krever at du demonterer dynamoen slik at du kommer til likeretteren.

Her kan du måle diodene hver for seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.