Anbefalte innlegg

Fekk problem med clutchen på S4`n i dag. Skjedde da eg skulle parkere bilen idag. Plutselig var pedalen kommen heilt ut, og da eg trakka den inn stod den fast inne. Pedalen vil enten vere inne eller heilt ute. Nokon som veit kva dette kan vere? om det kan vera hovedsylinderen som har teke kvelden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen lekkasje (sjekk reservoaret) kan det faktisk være staget mellom pedalen og pumpa som har brukket, det har i hvertfall skjedd for flere.. Se oppunder dashen med litt godt lys, så kan du i hvertfall utelukke lekkasje i samme slengen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte at det var den u-forma på hovedsylinderen som var knekt.

Har no nokon andre problem.

1. Det kvin i bremsene når eg bremsar. Er heilt 2 mnd gamle klossar, og har vært slik sidan dei vart bytte ifølge forrige eigar.

2. Det kvin i eine demparen når eg køyrer i dumpar. Virkar som noko so er borti kvarandre, men vanskelig å sei kva. Kan det vera demparen som er gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde det samme med meg.. da var det clutch pedalen som knakk, der hvor den presser ned sylinderstemplet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Det kvin i bremsene når eg bremsar. Er heilt 2 mnd gamle klossar, og har vært slik sidan dei vart bytte ifølge forrige eigar.

2. Det kvin i eine demparen når eg køyrer i dumpar. Virkar som noko so er borti kvarandre, men vanskelig å sei kva. Kan det vera demparen som er gåen?

Her kan det være littahvert. Ville demontert calippern(forran?) og smurt den opp med kobberfett.

Siden du sier klossene er henholdsvis nye, kan du gå over de med sandpapir i samma slengen når du først har demontert calippern. Lykke til hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver calipper skal ha et lodd som skal fjærne kvine lyd (resonans) i bremsene. Det ser ut som en tynn stang, ca 7-8 cm lang, med et stempelformet lodd i enden. Er loddet borte piper bremsene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk problem med clutchen på S4`n i dag. Skjedde da eg skulle parkere bilen idag. Plutselig var pedalen kommen heilt ut, og da eg trakka den inn stod den fast inne. Pedalen vil enten vere inne eller heilt ute. Nokon som veit kva dette kan vere? om det kan vera hovedsylinderen som har teke kvelden?

Høres ut som sånn min var det. Løsning: bytte begge pumpene, 1900kr på NBS og en køddejobb uten like. Anbefaler deg å ta ut pedalboksen og ikke prøve å bytte den der den sitter(bolten er et helvette å få inn igjen).

Se: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=124754

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver calipper skal ha et lodd som skal fjærne kvine lyd (resonans) i bremsene. Det ser ut som en tynn stang, ca 7-8 cm lang, med et stempelformet lodd i enden. Er loddet borte piper bremsene!

Ok. Dette skal eg sjå etter i dag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som sånn min var det. Løsning: bytte begge pumpene, 1900kr på NBS og en køddejobb uten like. Anbefaler deg å ta ut pedalboksen og ikke prøve å bytte den der den sitter(bolten er et helvette å få inn igjen).

Se: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=124754

Fikk tak i hovedsylinder, så skifta den, så nå er alt i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.