#1 Skrevet Juni 10, 2008 er det slik at bolteme må byttes om jeg deler felger med strekkbolter? kunne jeg byttet f.eks halvparten pr felg? 60 istedenfor 120 bolter som sikkert koster 20-30.- pr stk kjenner jeg OZ rett.. 120 bolter fordelt på 4 felger, ikke 120 på en felg altså.. hehe.. Edit: 720.- for 120 bolter ifra tyskland, men det er jo ikke orginale OZ bolter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2008 Det sies vel at du skal bytte bolter etter du har delt delte felger. Om du bare kan bytte halvparten på hver vet jeg ikke, men jeg tror jeg ville bytta alle, siden det er såpass dyre felger og det kan kanskje bli en svakhet om ikke alle byttes. Har du fått tak i verktøy til å skru skruene med da? det er vel vanskeligere å få tak i en skruer? Syntest huske å ha hørt det. Skal du pusse ned og polere, eller lakke? Skulle ikke du selle hele raklet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2008 Nå vet jeg ikke helt om mine gamle Schmidt felger har strekkbolter, men regner med det, og på Østfold Felgteknikk sa de at man ikke trenger å bytte boltene når man deler felgene, bare at det er anbefalt. De byttet ikke når de delte mine framfelger, og det holder da like fint enda. Drar du til med riktig moment og kanskje bruker en "dært" Loctite, så holder det nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2008 Nå vet jeg ikke helt om mine gamle Schmidt felger har strekkbolter, men regner med det, og på Østfold Felgteknikk sa de at man ikke trenger å bytte boltene når man deler felgene, bare at det er anbefalt. De byttet ikke når de delte mine framfelger, og det holder da like fint enda. Drar du til med riktig moment og kanskje bruker en "dært" Loctite, så holder det nok. Siden du har gjort dette og har den erfaringen du har ut ifra dette, så er det vel ikke vits å bytte bolter. Har hørt før at det skal byttes, men om det holder uten å bytte, er det jo ikke noe vits Penger spart er jo penger tjent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2008 derfor jeg prøver å finne ut av det, greit nok at standard bolter koster under 1000.-, men jeg skal jo ha OZ boltene med oz logo på, og de koster sikkert LITT mer, så om det er mulig å bruke de orginale iallefall en gang til så gjør jeg det, må forske litt mer på det, tror ikke jeg gjør det før vinteren uansett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2008 Jeg har delt 2 sett med skrudde felger jeg har og kjørt med dem etterpå og ikke noe problemer av noe slag. Men har jo litt å si åssen de blir skrudd til og om man bruker en bitteliten dæsj locktite på skruene f.eks. Jeg skrur alltid inntil alle for så og gå over i kryss + sjekker alle etterpå. Litt av en jobb, men.. Dem anbefaler jo ikke å gjøre dette, dette er svaret fra carline i tyskland: Furthermore I need an information if he needs also the screws and nuts for the wheels - in Germany it's not allowed to use them once more, when the wheels are mounted!!! So I don't know what he will do...furthermore it's necessary to compress after mounting... I don't know if he really knows all details he has to work! It's really dangerous when he makes all by his own! The wheels can be perhaps break down or something else when he drives fast..... but it's his own risk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...