#1 Skrevet Juni 10, 2008 Jon børsta støvet av 90n i helga og dro til Danmarks Hurtigste Bil. Han hadde litt problemer med et NOS filter som gikk tett, som igjen førte til at bilen gikk fryktelig fett og fusket mot slutten... Han klarte likevell og lire av seg et par 9,6 reper og en 10,0 som hadde 1,42 i 60 fot og lave 185km/t slutthastighet. Den "gamle haugen" imponerer meg hver gang han drar den frem: rock : Inboard fra en av 9,6 kjøringene: Og en fra utsiden: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2008 Dette var helt sykt: rock : Går jo som ei kanon kule: eek : SYKT: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2008 Dette var helt sykt: rock : Går jo som ei kanon kule: eek : SYKT: eek : Ca 1100hk gjør susen: smil : Synd han ikke fikk fullført 10,0 repa, den kunne lett blitt en veldig lav 9r (eller høy 8r)... Fuska på både 3 og 4 pga nos filteret. Manglet ca 55-60km/t på sluttfarta og så ble det 10,0: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2008 jeg syns da ikke 9.6 med 1100hk er noe vanvittig å rope hurra for... en kan jo si "jo bla bla den har jo bla bla manuell kasse bla bla og femmer bla bla med turbo bla bla og quattro bla bla..." brodern sin skal gå midt 8'er denne sesongen, og det UTEN quattro og turbo (og det med skilt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2008 jeg syns da ikke 9.6 med 1100hk er noe vanvittig å rope hurra for... en kan jo si "jo bla bla den har jo bla bla manuell kasse bla bla og femmer bla bla med turbo bla bla og quattro bla bla..." brodern sin skal gå midt 8'er denne sesongen, og det UTEN quattro og turbo (og det med skilt) Nei det er jo ikke så bra... Er jo så vidt det flytter seg, med tanke på at der er så mye effekt... Det raskeste som er kjørt i verden med femmer, quattro og manuel kasse er 9,27. En finne og en svenske som har klart den bragden. Svensken måtte til med en "halfbacked" s2 med stiv bakaksel i 4 link oppheng. (http://www.hkracing.se/) Så 9,6 med turbo, quattro, manuell og alt det der er jo faktisk helt ræva: rolleyes Og regner med at den bilen som kjører midt 8'r også er en manuel osv?? 8 liters motorvolum?? Alle som kjenner det minste litt til dragracing vet jo at en bakhjulstrekker med riktig oppsett og automat er overlegent på stripa. Uten quattro og med automat er jo en STOR fordel ikke omvendt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2008 motoren som står i broderen sin bil er nesten 10 liter (598cid) og kassa har utgangspunkt i en powerglide som kun har 2 trinn.....bilen gikk 8.94/250km/t som raskest i fjor, og nå med nye coilovers, nye topper og nytt innsug bør en midt 8'er være målet....og som sagt er bilen registrert og har skilt (godkjent med alle modifiseringene som 4-link, kortet bakaksling, fullt bur, lexan sideruter osv osv) det er ingen som kjører automat på drag vettu...riktig nok er utgangspunktet en atomatkasse, men alle kjører manuelle ventilhus, som igjen gjør at det faktisk må skiftes manuellt. jeg vet at jeg kastet stein i et glasshus med posten min over, men jeg ønsket bare å sette det litt på spissen....for hvis målet er å kjøre fort rett frem, så er som du sier ikke 4wd, 5/6 trinns manuell og en "liten" femmer løsningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 11, 2008 Jon børsta støvet av 90n i helga *snip* Inboard fra en av 9,6 kjøringene: Og en fra utsiden: Urk, youtube er noe shit, du har ikke link til en nedlastbar fil da? (mpeg, xvid, mkv, divx el) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 11, 2008 motoren som står i broderen sin bil er nesten 10 liter (598cid) og kassa har utgangspunkt i en powerglide som kun har 2 trinn.....bilen gikk 8.94/250km/t som raskest i fjor, og nå med nye coilovers, nye topper og nytt innsug bør en midt 8'er være målet....og som sagt er bilen registrert og har skilt (godkjent med alle modifiseringene som 4-link, kortet bakaksling, fullt bur, lexan sideruter osv osv) det er ingen som kjører automat på drag vettu...riktig nok er utgangspunktet en atomatkasse, men alle kjører manuelle ventilhus, som igjen gjør at det faktisk må skiftes manuellt. jeg vet at jeg kastet stein i et glasshus med posten min over, men jeg ønsket bare å sette det litt på spissen....for hvis målet er å kjøre fort rett frem, så er som du sier ikke 4wd, 5/6 trinns manuell og en "liten" femmer løsningen. Akkurat det jeg ville frem til:) Blir kanskje feil å kalle det automat ja, skulle kanskje skrevet "automat", kan ikke sammenliknes med en vanlig manuell med vanlig clutch uansett. 9,6 med den bilen som utgangs punkt er vanvittig bra uansett bla bla manuell og bla bla quattro:) Edit: 90n har 1/4 del av motorvolumet, ikke 4-link ,ikke plastruter og har til og med bakseter. Ble skuffet over at vri åttern bare kjører 0,6 sek fortere jeg nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 11, 2008 Urk, youtube er noe shit, du har ikke link til en nedlastbar fil da? (mpeg, xvid, mkv, divx el) Dessverre, det er ikke jeg som har lagt det ut... Jeg måtte priotere anerledes i helga og gikk glipp av både Våler og DHB: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 11, 2008 Første test i år så litt sortering blir det før gode tider kommer. Men prøving må til- Selv med gjenngrodd nos filter;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 11, 2008 Urk, youtube er noe shit, du har ikke link til en nedlastbar fil da? (mpeg, xvid, mkv, divx el) Svein: Trykk på "Watch in high quality" som står under "Views" på youtube. Da blir det ganske så mye bedre kvalitet enn den vanlige youtube kvaliteten.. (som jeg er enig i at er shait). Jøss, "9, to og et halvt tress" (!) som de så fint sier på dansk. Det er ganske imponerende hvis det er med standard understell enda? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 11, 2008 detta, står dæ respekt av, makan te maskin finner en ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 11, 2008 Damn!!! ...vilt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 11, 2008 Går jo rimelig heftig den gamle bilen:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 11, 2008 heeelt sykt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 11, 2008 Bare må si det igjen, digger denna bilen der! Makan til MASKINBIL! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 12, 2008 Svein: Trykk på "Watch in high quality" som står under "Views" på youtube. Da blir det ganske så mye bedre kvalitet enn den vanlige youtube kvaliteten.. (som jeg er enig i at er shait). Jøss, "9, to og et halvt tress" (!) som de så fint sier på dansk. Det er ganske imponerende hvis det er med standard understell enda? Fortsatt standard understell ja. Personbeste på 9,57 ble satt med orginale gummi foringer fra 1985(?) både i travers og bærebruer:) (Nå byttet mot alu/powerflex) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...