#1 Skrevet Juni 10, 2008 Lånt meg noen hjul forrige helg. Skjønner ikke hvordan det kan være så stor forskjell på Falken FK452 235/35-19 på 8,5x19" og Pirelli Pzero Nero 235/30-20 på 8,5x20". Selvom det er 5% høyde forskjell på disse hjula skjønner jeg ikke at dette kan utgjøre så SYKT mye. Er det så stor forskjell på dekk merken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 11, 2008 Det er faktisk skremmende stor forskjell på bredden på dekk fra merke til merke ja, man kan finne de eksakte hidden på noen av produsentenes hjemmesider (her ett eksempel jeg tilfeldigvis fikk tilsendt i stad) http://www.federaltire.com/en/images/hiddensheet/size_spec/spec595RS.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2008 Forskjell er det ja. Falken var jo kjent for å ha smalere dekk en alle andre før med fk-451, 235 dekk tilsvarte 215 dekk til andre produsenter. Nå har de breiere dekk igjen på fk-452. De fleste europeriske dekkprodusenter er vel veldig like på bredde (nå har ikke jeg sett alle eller prøvd alle, men de jeg har sett har ofte vært veldig like) Det som ofte er forskjell er mellom Europeriske produsenter og asiatiske produsenter. Virker nesten som om de har forskjellig oppfattelse om hva som er dekkbredde. Mulig de måler på forskjellige måter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2008 Lånt meg noen hjul forrige helg. Skjønner ikke hvordan det kan være så stor forskjell på Falken FK452 235/35-19 på 8,5x19" og Pirelli Pzero Nero 235/30-20 på 8,5x20".Selvom det er 5% høyde forskjell på disse hjula skjønner jeg ikke at dette kan utgjøre så SYKT mye. Er det så stor forskjell på dekk merken? Er vel heller ikke 5% høydeforskjell på disse dekkene, har ingen kalkulator for det her, men skal være ganske likt... 235 er jo 235mm og 35 er jo prosenten av høyden på dekket.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 12, 2008 Er vel heller ikke 5% høydeforskjell på disse dekkene, har ingen kalkulator for det her, men skal være ganske likt...235 er jo 235mm og 35 er jo prosenten av høyden på dekket.... 19" og 20" felger det er snakk om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2008 19" og 20" felger det er snakk om 235 er 235 uansett om det er 18,19 eller 20" det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2008 jeg bytta fra sumitomijajajapse-skit til Sessanta dekk på mandag, jeg vil si at de nye virket mer som 245 dekk, selv om begge settene hadde identisk dimensjon, 235/35-19. Forsvant strekken min gitt, ser litt skummelt ut for grooov senking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2008 235 er 235 uansett om det er 18,19 eller 20" det. Ja, vet det. Men han kommenterte at det ikke var høyde forskjell på dem, men har dekkene samme dimensjon på 19" og 20" så er 20" større "totalt". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2008 Ja, vet det. Men han kommenterte at det ikke var høyde forskjell på dem, men har dekkene samme dimensjon på 19" og 20" så er 20" større "totalt". 235/35 19 er ca like stort som 235/30 20 (har ikke kalkisen foran meg her), så hvor de 5% som nevnes overfor kommer fra, skjønner ikke jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 12, 2008 19" og 20" felger det er snakk om Når man går opp i dimensjon på felg så går man ned i dim på dekk.. 235 er 235 samme åssen man vrir og vrenger på det, derfor det er 30profil på 20tom.. Totalen blir da ganske lik.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 12, 2008 Ah, nå er jeg med, så ikke at det var 30 profil på 20", gikk litt kjapt i svingene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 12, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 12, 2008 Snakk om å gjøre 1 fjær til 5 høns... Poenget var bredde forskjellen på dekkene og ikke høyde prosenten. Hadde tenkte å kjøpe et sett med 235/35-19 i tillegg til 20", men de jeg lånt de subba jo så de var ubruklige! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 12, 2008 Er rare greier det der.. Har stablet 4 stk av hver dekksort på dette bildet (begge 235 i bredde): 4 cm forskjell.. 1 cm per dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 13, 2008 235/40-18 Fedral SS595 til venstre VS 235/35-19 Nankang NS II til høyre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 13, 2008 Spørsmålet er vel hvor langt ut på siden av dekket de forskjellige dekk-fabrikantene måler bredden (kontaktflaten mot bakken). Og hvor rette dekksidene er (_) eller [_] Det er ganske stor forskjell fra merke til merke hvordan den gjennomskårede profilen på dekkene er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 13, 2008 235/40-18 Fedral SS595 til venstre VS 235/35-19 Nankang NS II til høyre. Nankangdekka er forholdsvis smale dekk igjen Alle Europeriske dekk har stort sett samme måte å måle på og der så og si like, de asiatiske kan variere veldig fra mye smalere til breiere. Virker som om de ikke har noen standard på dette om hvor bredt en bredde på et dekk er, og at de forskjellige produsentene har forskjellig måte å måle på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 13, 2008 Gikk fra Dunlop til Sava på en opel jeg hadde, subba ikke noe med Dunlopdekkene, men når jeg satte på Sava, så subba d som faen! Så det er stor forskjell ute å går! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 13, 2008 Jeg hadde noen maxxis dekk som subbet. Vurderte å valse hjulbuene osv. Har nankang NS2 nå, og det subber ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...