Problem med Airbag og ABS Audi A4 2000 mod

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat vært å hentet min nye bil og har et par spørsmål ang denne.

Har tre måneders garanti på den gjennom forhandler og tenkte det var greit å sortere ut evnt feil så fort som mulig.

Det jeg lurer på er:

Airbag lampe lyser i dashbordet, er dette en kjent problem og hva kan forårsake det? Fungerer airbaigs likevel?

Når jeg kjører sakte og bremser lett for å stoppe bilen så løser ABS bremsene ut, virker som de rett og slett er for følsomme.. Bremser jeg hardt på feks grus fungerer de som de skal.. Hva kan forårsake dette? Gåen sensor på et hjul?

Er montert slissa og borra skiver og andre klosser på den, men det skal vel ikke ha noe å si?

Er en Audi A4 1.8T tiptronic 2000 modell sedan.. :)

Mvh.

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest av med Vag-Com så finner du nok mest sannsynlig utav det. Airbagen kan være irr på den gule kontakten under framsetene dine. Av med batteri, napp ut, rens og sett sammen igjen...

ABS'en aner jeg ikke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest av med Vag-Com så finner du nok mest sannsynlig utav det. Airbagen kan være irr på den gule kontakten under framsetene dine. Av med batteri, napp ut, rens og sett sammen igjen...

ABS'en aner jeg ikke...

Gule kontakter under setet? Altså rett under stolen der man sitter? Skal sjekke det etterpå.. :)

Takk for tipset..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett under sitteputa ja. En rød, en grønn og en gul :) Rød er til evt eletriske seter, grønn til varme og gul til airbag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du må uansett på lokale møllern eller til noen med Vag-Com for å få fjerne airbaglyset i dash'en...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du må uansett på lokale møllern eller til noen med Vag-Com for å få fjerne airbaglyset i dash'en...

Har vag-Com selv.. Vet du hvor pluggen til dette sitter på disse bilene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved askebeger bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved askebeger bak.

Bak askebegeret foran? Eller ved askebegeret mellom setene bak ved baksetet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved askebeger bak, eller bak askebeger ved...?

Hehe, neida gikk muligens litt fort i svingene når jeg skrev, men kontakten finner du "ved askebegeret mellom setene bak ved baksetet" som du selv så fint beskrev. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. ABS så kommer feilen sansynligvis av at avstanden mellom sensor og rotor på ett eller flere hjul er feil, rotor eller sensor kan være skadd, rotor eller sensor er møkkete. Les av feillager på bremseelektronikk/ABS, så vil du ganske sikkert få opp feil på urealistisk signal e.l på vedr. føler/sensor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme på min etter hjullagerskifte bak, abs kobla inn for ingenting, viste seg at de ikke hadde fått pressa lageret helt inn. Bilen trodde da at den hadde stive hjul når jeg kom ned i saaakte fart med bremsene inne. Måtte bytte lager igjen, da var den fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det løste seg, viste seg at det var drit i rotor. Fikk renset dem på alle fire hjul og alt fungerer fint igjen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.