#1 Skrevet Juni 11, 2008 Problemene mine med min 93 S4 ser ikke ut til å ta slutt. Nå er det dukket opp ett nytt problem etter at jeg skiftet den ene tenningsmodulen. Problemet arter seg slik at om jeg ligger å cruiser i 80 begynner plutselig hele bilen å riste. Det kjennes ut som om det er stor motstand i motoren. Om jeg da trakker til så kutter denne ristingen ut. Tok en liten test på dette i går. Når jeg kjører litt hardt stopper turbotrykket opp på ca 1,5. Om jeg da holder gassen litt spretter den opp i 1,9 til 2,0. Stort sett går bilen bra, men i perioder på kjøreturen tuller den på denne måten. Noen som har noen gode forslag??? Dette er ikke det jeg ville ha når jeg kjøpte meg S-bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2008 Sjekk plugger og forlengerne hvis ikke dette er relativt nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2008 sjekk resirk ventilen, hadde samme problemet. hos meg var det resirk ventilen som var defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2008 Sjekk plugger og forlengerne hvis ikke dette er relativt nytt. Jeg skal gjøre det, må bare finne en pluggnøkkel som rekker hele veien ned... Forlengerne ser og kjennes helt ok. sjekk resirk ventilen, hadde samme problemet. hos meg var det resirk ventilen som var defekt. Hva og hvor er resirk-ventilen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 12, 2008 resirkventilen er forran innsuget på turboen. akkurat der hvor innsugslangen bøyer seg opp i luftfilterboksen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2008 Har lagt merke til en annen ting også... I dag når jeg kjørte til jobb var det ikke noe turbo å spore når jeg skulle opp en bakke. Merkes godt på disse bilene. Men denne koblet inn igjen plutselig og deretter kom og gikk den litt. Det kjennes nesten ut som om en ligger å filer på turtallsperren når den begynner å tulle seg også. En annen ting jeg har merket er at det lukter som svovel inne i bilen når jeg trakker til og bilen begynner å fuske. Jeg holder på å bli gal av dette. Håper det er noen der ute som vet hva pokker dette kan være. HJELP!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2008 Hvis det lukter svovel er problemet ditt tenningsrelatert, helt garantert. Sjekk det de andre har nevnt ang. tennhettene og sjekk ledningene fra coil til POS (spesielt de som ligger inne i coil dekselet). Det aller beste er å få testet med en fungerende coilrekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2008 Det høres akkurakt ut som det jeg hadde problem med, å hos meg var det rett å slett resirk ventilen som var defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2008 Hvis det lukter svovel er problemet ditt tenningsrelatert, helt garantert. Sjekk det de andre har nevnt ang. tennhettene og sjekk ledningene fra coil til POS (spesielt de som ligger inne i coil dekselet). Det aller beste er å få testet med en fungerende coilrekke. Ok. Men jeg synes det er jæklig rart at dette kommer og går. Verdt å nevne at jeg nettopp har skiftet den ene tenningsmodulen. Vil noe av dette slå ut på VAGCOM? Er det ikke noen lignende symtomer på dødende LMM??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 13, 2008 Det er helt vanlig at en ny POS gjør at svakheter i coil, tennhetter eller i ledninger avdekkes. Gåen LMM får bilen til å gå dårlig hele tiden (vanligvis). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 13, 2008 Det er helt vanlig at en ny POS gjør at svakheter i coil, tennhetter eller i ledninger avdekkes. Gåen LMM får bilen til å gå dårlig hele tiden (vanligvis). Ok... Skal se over dette. Kommer nok til å bite i gresset og bestille ny coilpack fra 034motorsport, da kutter jeg ut de hersens POSene. Har en del ting som må skiftes nedi det motorrommet etterhvert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 25, 2008 Kommer nok til å bite i gresset og bestille ny coilpack fra 034motorsport Etter en slik Coilpack? http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=466 Regner med den passer på S6 AAN også? Noe mer enn denne en trenger å bestille? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 7, 2008 Etter en slik Coilpack? http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=466 Regner med den passer på S6 AAN også? Noe mer enn denne en trenger å bestille? Den passer rett på din bil også. Er jo greit å kjøpe med braketter da. Jeg har allerede bestilt dette og noe annet snop til min bil... Så nå venter jeg bare på at det skal dumpe ned i postkassen min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 9, 2008 Jaja... Da har 034Motorsport nissen vært på besøk hos meg. Kom ny coilpack, forge resirkventil, magnetventil, plugger, filter og litt annet snop i posten i dag. Så nå får en vel komme seg ut å skru litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 10, 2008 Vurderer sterkt det kit'et selv. Håper du deler erfaringer med det, med oss. Om noen andre har noe positivt/negativt om det kit'et, vil jeg gjerne høre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 10, 2008 Foreløpig ser alt bra ut, men jeg har ikke fått bilen i gang ennå. Dette fordi 034motorsport klarte å sende feile pluggkabler til meg. De jeg fikk var til en 20V Audi 90... Men de har lovet å ordne opp kjapt og nye kabler er på vei over dammen nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...