#1 Skrevet Juni 11, 2008 Har en Foma 780 høytrykkvasker. Har prøvd Biltema sin høytrykkvasker. Høytrykkssjampo art nr 36-9104 Rengjøringsmiddel for bilen, båten, campingvognen, huset etc. Anvendes i høytrykksvasker. 4 l. Men synes ikke denne er spesielt bra. Bilen blir ikke blank. Tror den har litt mye avfetting i seg slik at poleringen blir borte også. Bør jeg teste noen shampoer med voks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 11, 2008 Jeg bruker denne og synes den er OK. Men den må sprayes på tørr bil, og slik at den skummer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2008 Er det skikkelig skum du er ute etter, bør du skaffe deg en foam cannon, med tilhørende shampoo. Snakk med Ketil Falstad i Scandic Shine, han skaffer både til Kärcher og Foma. For øvrig burde vel denne ligge under Bilpleie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2008 Jeg bruker denne og synes den er OK. Men den må sprayes på tørr bil, og slik at den skummer. Hvordan gjør du dette? Bør man ikke først spyle av møkka før man har på såpa? Skummer ikke noe omdtrent på våt bil i alle fall. Har du noe erfaringer med om den fjerner poleringslaget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2008 Erfaring og bruksanvisning tilsier at bilen skal være tørr på forhånd. Jeg gjør det slik: 1. H.spyler med Biltema shampoo på tørr bil (shampo i såpetank på spylelanse, lavt trykk, da skal den skumme), nedenfra og opp 2. Vanlig h.spyling, nedenfra og opp 3. Da er bilen såpass ren at man kan bruke børste/svamt uten at det riper. Jeg bruker børste på h.spyler. Da blir siste "filmen" borte 4. Deretter h.spyling for å fjerne det som børsten har løsnet. 5. Evt pusseskinn el.l. Merker ikke at den fjerner poleringen. Jeg polerer bare hver vår (burde vel gjøre det om høsten også) Det finnes sikkert mer sofistikerte måter å vaske på, men jeg synes at dette funker bra i forhold til relativt lite jobb. Og bør være skånsomt også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...