audi 90 2,3l 20v som fusker noe inni.....

Anbefalte innlegg

Hei. håper noen kan hjelpe meg me mitt problem, som er som følger bilen bakker ugjevnt til den stopper + at den går veldig hakkete på lavt turtall.. har hadt den på verksted hvor de fant ut at tomgangsregulatoren er ok luftmengde måleren var også ok, men de fant ut at sensoren på gasspjelet var defekt, noe som jeg nå har skiftet, men dette hjal ikke litt en gang:S bilen er akkurat like ille.. så før jeg bestiller noen nye "billige" audi deler så tenkte jeg at jeg skulle høre om noen vet hva problemet kan være;)

da dette skjedde sluttet alle motor lamper og lignende å funke f.eks brekk lampa... pluss at turtelleren også sluttet og virke:S men av og til funker turtelleren men det er bare når motorlampene lyser når jeg vrir om tenningen... HJÆLP!!!:): bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har tydeligvis vakkelkontakt et sted... Det skjer gjerne i plugger og reléer.

Kan virke som om det er på tide å ta opp alle plugger du finner og rense dem med en eller annen elektrorens. Det vil spare deg for diverse småtull for en god stund. Reléene på bilen din er såpass gamle at noen kan ha sotet og gitt dårlig kontakt av den grunn.

Koster jo litt å skifte alt av reléer, så her er det vel greiest å finne ut evnt hvilken det er snakk om...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki...:) ska gå over det jeg finner av kontakter da... kan ta sin tid dette, men d er nåh nesten gratis da: haha :

hva me lamda'n kan ikke være den som gjør at motoren fusker?: klø : kan godt hende det er flere problemer på en gang:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan gi deg et stort tips til dette problemet, Mål spenning fra dynamo. Høres ut som om at bilen din lader altfor mye! regulatoren er nok gåen!

 

skal jeg gjette ligger spenningen din nærmere 16volt ;) Har vært borti akkurat det samme som du forklarer ;)

 

Lykke til videre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også 7A som er så gøy å feilsøke på da. Ofte mer enn ett problem på disse motorene.

Min gikk aldri helt reint under 2000rpm, over gikk den som en drøm. Og over 4000rpm hylte den av ren femmer-glede!: smil :

 

Vanlig feil er også dårlig kontakt på bensintrykksregulator, eller jordinga til denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min har hatt problemer frem til i dag:) 2.3 20v 7a;) tennplugg, tennpluggledninger og dårlig kontakt som var problemet her : vinke :

gikk først på 3:P så skifta jeg 2 tennplugg ledninger og da gikk den på 4 sylindere:tilber: Og så drog jeg ut en og en pluggledning menst motoren gikk og fant hette nr 5 som ikke var heeelt i orden.

Fikkk litt støt av den men: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på noe dårlig jordings når jeg leste dette...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min har hatt problemer frem til i dag:) 2.3 20v 7a;) tennplugg, tennpluggledninger og dårlig kontakt som var problemet her : vinke :

gikk først på 3:P så skifta jeg 2 tennplugg ledninger og da gikk den på 4 sylindere:tilber: Og så drog jeg ut en og en pluggledning menst motoren gikk og fant hette nr 5 som ikke var heeelt i orden.

Fikkk litt støt av den men: haha :

 

Alltid deilig å plukke på pluggledninger:p

Er så mye som KAN være feil, så blir jo lotto..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan gi deg et stort tips til dette problemet, Mål spenning fra dynamo. Høres ut som om at bilen din lader altfor mye! regulatoren er nok gåen!

 

skal jeg gjette ligger spenningen din nærmere 16volt ;) Har vært borti akkurat det samme som du forklarer ;)

 

Lykke til videre :)

 

 

Hørtes ikke dumt ut... fordi batteriet er også blidt veldig dårlig. kan ikke stå i mer en 5 min med cd spillern på før batteriet er flatt: bråk : men volt målern måler ikke 16v, men ligger mitt mellom 12-16v: klø :

men takk for tipset... ska skjekke:)

 

men hvis dette er problemet kan det vær en eller flere sensor dupedingser som kan ha tatt skade av dette?? eller er de "beskyttet" mot slike feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min har hatt problemer frem til i dag:) 2.3 20v 7a;) tennplugg, tennpluggledninger og dårlig kontakt som var problemet her : vinke :

gikk først på 3:P så skifta jeg 2 tennplugg ledninger og da gikk den på 4 sylindere:tilber: Og så drog jeg ut en og en pluggledning menst motoren gikk og fant hette nr 5 som ikke var heeelt i orden.

Fikkk litt støt av den men: haha :

 

hehe... d kan jeg tenke meg:) i mine yngre dager stakk jeg fingeren inni plugg hetta på en dt 125cc enduro sykkel for og skjekke om det var gnist... d skulle jeg aldri ha jort:rolleye:

men er nokk ikke d som er problemet... hær er alle 5 i drift;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en ny viktig detalje...når bilen prøver og bakke eller febrilsk prøver og holde seg i live og jeg trykker høyre foten i bån kommer det mange rare smell fra luftfiltret... mens turtallet eller hostingen er ca d samme, øker kansje litt: klø : kan det være feil tenning:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Og bakke" betyr å rygge eller...?? (Rygger vel ikke av seg selv denne bilen heller...: klø :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk lambdaen din, min var akkurat sånn når den var gåen. Ingen ga tips om dette og skiftet stort sett det meste utenom denne. Min gikk greit den når den kom oppå turtall, men under 3000rpm,så skøyt den og herja som bare det. Grunnet feil blanding.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig Bankesensor fører vel også til litt små problemer :)

7A er morro saker ja.... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Og bakke" betyr å rygge eller...?? (Rygger vel ikke av seg selv denne bilen heller...: klø :)

 

nja... både åg;) men hær eg kommer fra kalle vi d no før å bakke når biln går på tomgang: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk lambdaen din, min var akkurat sånn når den var gåen. Ingen ga tips om dette og skiftet stort sett det meste utenom denne. Min gikk greit den når den kom oppå turtall, men under 3000rpm,så skøyt den og herja som bare det. Grunnet feil blanding.

 

det er ingen forskjell når jeg trekker den ut å plugger den i igjen mens motoren går altså kontakten;) men fikk høre hos en mekaniker at dette var normalt siden den automatisk kobler ut singalene fra lambdaen når den er defekt eller plugges ut...men han var ikke 100% sikker på at det var slik på denne motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og enda en ting eg har glæmt å nævne e at når den starte, går den heilt normalt i ca 5 sek før hælvete e i gang igjen: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og enda en ting eg har glæmt å nævne e at når den starte, går den heilt normalt i ca 5 sek før hælvete e i gang igjen: bh :

 

Bare for å komme videre og utelukke diverse feil; har du målt spenning ut av dynamo og ved batteri? Dette må du gjøre med et eksternt multimeter, Du kan ikke stole på det som sitter der orginalt. Har du også målt lambda? Google "feilsøke lambda" så finner du ut hva slags verdier du skal ha der. Start med å utelukke en og en feil, for så å gå videre. Ellers sitter du med mange muligheter og ikke noe svar ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å komme videre og utelukke diverse feil; har du målt spenning ut av dynamo og ved batteri? Dette må du gjøre med et eksternt multimeter, Du kan ikke stole på det som sitter der orginalt. Har du også målt lambda? Google "feilsøke lambda" så finner du ut hva slags verdier du skal ha der. Start med å utelukke en og en feil, for så å gå videre. Ellers sitter du med mange muligheter og ikke noe svar ;)

 

oki... det er ikke høy spenning, ligger på 13-14 volt.;)

ikke tomgangsregulator.;)

ikke lmm.;)

hoppet over på register.. utelukket;)

 

Lambdasonde.. usikker : klø :

bankesensor.. usikker: klø :

tett katalysator.. ikke usikker lengre for den er borte å d var ikke den;)

 

skal gå over de tre jeg er usikker på i morgen... å hvis det er mere jeg burde skjekke så si bare fra: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyter den da? Altså om du gasser på litt turtall og slipper ut igjen gassen? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyter den da? Altså om du gasser på litt turtall og slipper ut igjen gassen? ;)

 

de 5-10 første sek går den heilt normalt men så vil han kvæle seg sjøl enten me før tynn eller kjukk blanding.

hvis eg gasse på... lar han ro seg i 1sek å gasse på igjen, så skyt han ja på grunn av før feit blanding, men probleme e jo å finne ut koffer han får før feit blandig?: klø :

har bynnt å feilsøke... men hvis d e nån som veit koss verdia lambda'n og bankesensoran skal ha så hadde d hjolpe mye:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka jordinga på bensintrykksregulator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka jordinga på bensintrykksregulator?

 

nei faktisk ikke har bare skjekket pumpen... og der er alt i orden;)

btw... hvor sitter den?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jordinga er festa på innsuget.

Sjekk kontakta som står rett foran fordeler også, stor svart en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jordinga er festa på innsuget.

Sjekk kontakta som står rett foran fordeler også, stor svart en.

 

joringa var i orden hadde den løs skrapte litt på kabelskoene og sprayet på me elektrorens... ingen forskjell:( skjekket kontakten sprayet litt i den også.. men fortsatt ingen ting..

målte lambda'n.. men fant ut at man ikke skulle måle motstanden men spenningen så jeg må ut en gang til etter vært: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.