#26 Skrevet Juni 19, 2008 lambda'n ga ikke fra seg noen signaler var helt dø.... får håpe dette var problemet;) da er d bare å krysse fingrene.... men 2000kr for ny hos møller i tromsø e d lov:confused: eller e d bare eg som ikke har klart å venne meg t audi prisa enda: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 19, 2008 Det er nok lambdaen din da ja, min var akkurat sånn som din er nå, når den var død. Da skøyt den, tung startet og fjusket noe jævlig. Lambdasonde får du på biltema til 400kr, men om den er så særlig god er jo noe annet, men det er en universallambda og funket ihvertfall godt på min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 19, 2008 Koster 1300,- for bosch på mekonomen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 19, 2008 Koster 1300,- for bosch på mekonomen. Fitta.....!! du kødde;) trur d bli en telefon t møller i mårra hvis d ikke e forseint: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 19, 2008 Det er nok lambdaen din da ja, min var akkurat sånn som din er nå, når den var død. Da skøyt den, tung startet og fjusket noe jævlig. Lambdasonde får du på biltema til 400kr, men om den er så særlig god er jo noe annet, men det er en universallambda og funket ihvertfall godt på min ja biltema... hmm dæm har mye som funke, å litt som kan hives ut av vinnduet i rimelig go fart å fortsatt funke like dårlig... tenke t bake på min gammle 12v mobil lader;) men du kain jo skifte den 5 gang t den prisen: rock : må nåkk ta en telefon i mårra trur eg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 20, 2008 Gjør det du =) MIn lever da enda den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 1, 2008 no har eg endelig fådd bytta lambdan... men d blei heller ikke forskjell: bh : ka no... e fette lei dein biln, men har ikke løst å selge den. bli væll verksted, bare å bynne å spare;) å eg som akkurat har kjøpt styling:o men hvis d no sko være nån me ett tips på lur så si ifra;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 1, 2008 Prøv disse to: (Veit du sa tomgangsregulator er ok, men symptomene sier noe annet). -Få ut ISV, er det den gamle hitachi-delen kan du fjerne blekket på enden og skru ut bronseskruen(merk hvor denne står først). Inne er det ei fjør og et stempel. Legg hele isv'n med fjør og stempel i ett bad av forgasserrens, startgass e.l. Skru sammen og prøv. -Sjekk at o-ringen rundt tomgangsjusterings-skruen er der. -Bytt tempsensor på blokka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 1, 2008 no har eg endelig fådd bytta lambdan... men d blei heller ikke forskjell: bh : ka no... e fette lei dein biln, men har ikke løst å selge den. bli væll verksted, bare å bynne å spare;) å eg som akkurat har kjøpt styling:o men hvis d no sko være nån me ett tips på lur så si ifra;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juli 1, 2008 Prøv disse to:(Veit du sa tomgangsregulator er ok, men symptomene sier noe annet). -Få ut ISV, er det den gamle hitachi-delen kan du fjerne blekket på enden og skru ut bronseskruen(merk hvor denne står først). Inne er det ei fjør og et stempel. Legg hele isv'n med fjør og stempel i ett bad av forgasserrens, startgass e.l. Skru sammen og prøv. -Sjekk at o-ringen rundt tomgangsjusterings-skruen er der. -Bytt tempsensor på blokka. isv'n?? hvor sitter den? tomgangsregulatoren burde være i orden for den ble kjøpt ny rett før jeg kjøpte bilen altså for under 1 år siden;) men da jeg skrudde ut lambdan kom det en blåse lyd akkurat som om det skulle være trykk i eksosen... har hadt av katalysatoren å den var ikke tett... hva kan dette skylles? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juli 1, 2008 isv'n?? hvor sitter den? tomgangsregulatoren burde være i orden for den ble kjøpt ny rett før jeg kjøpte bilen altså for under 1 år siden;) men da jeg skrudde ut lambdan kom det en blåse lyd akkurat som om det skulle være trykk i eksosen... har hadt av katalysatoren å den var ikke tett... hva kan dette skylles? ISV-Idle Stabilizing valve= Tomgangsregulator. Tetter seg fort pga møkk og drit. Min gikk ca 6mnd før den blei tett og stempelet satt seg fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juli 1, 2008 Kan også lese litt om 20v motoren og symptomer og slikt på http://www.20v.org 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juli 2, 2008 Prøv disse to:(Veit du sa tomgangsregulator er ok, men symptomene sier noe annet). -Få ut ISV, er det den gamle hitachi-delen kan du fjerne blekket på enden og skru ut bronseskruen(merk hvor denne står først). Inne er det ei fjør og et stempel. Legg hele isv'n med fjør og stempel i ett bad av forgasserrens, startgass e.l. Skru sammen og prøv. -Sjekk at o-ringen rundt tomgangsjusterings-skruen er der. -Bytt tempsensor på blokka. isv'n?? hvor sitter den? tomgangsregulatoren burde være i orden for den ble kjøpt ny rett før jeg kjøpte bilen altså for under 1 år siden;) men da jeg skrudde ut lambdan kom det en blåse lyd akkurat som om det skulle være trykk i eksosen... har hadt av katalysatoren å den var ikke tett... hva kan dette skylles? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juli 2, 2008 no kan alle dåkker som fortvilt har prøvd å hjelpe meg... å ikke minst eg slappe av litt:) probleme va rett og slett d lureste av d lureste.. d e eg glæmte å si e jo selvfølgelig at eg bytta t åpent filter... funka jo greit i nån uke.. før å sette på åpent filter treng man jo en overgang..overgangen som eg slapp veldig billi unna me på biltema (som ikke blei så billig t slutt da) hviste seg å være for litn: bh : altså den slapp ikke nåkk luft inn t lmm:o eg veit at dete hær må være nåkka av d mest amatørmessig dåkker har hørt: flau : men no har eg fådd fiksa en større, å alt funke hæst:) å eg veit jo en heil del meir om biln enn ka eg nån gang har vist:) så heilt borkasta e d jo ikke. Men tusen takk t alle som har prøvd å hjelpe meg.. you: rock : nåkk en gang d hær va flaut: flau : no ska eg gå å græve meg ned;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juli 2, 2008 no kan alle dåkker som fortvilt har prøvd å hjelpe meg... å ikke minst eg slappe av litt:) probleme va rett og slett d lureste av d lureste.. d e eg glæmte å si e jo selvfølgelig at eg bytta t åpent filter... funka jo greit i nån uke.. før å sette på åpent filter treng man jo en overgang..overgangen som eg slapp veldig billi unna me på biltema (som ikke blei så billig t slutt da) hviste seg å være for litn: bh : altså den slapp ikke nåkk luft inn t lmm:o eg veit at dete hær må være nåkka av d mest amatørmessig dåkker har hørt: flau : men no har eg fådd fiksa en større, å alt funke hæst:) å eg veit jo en heil del meir om biln enn ka eg nån gang har vist:) så heilt borkasta e d jo ikke.Men tusen takk t alle som har prøvd å hjelpe meg.. you nåkk en gang d hær va flaut: flau : no ska eg gå å græve meg ned;) Skal si du slapp billig unna da: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...