#1 Skrevet Juni 11, 2008 Har store planer om å få på luft på min 01 3BG Passat 1.8T. Er jo flere her inne som har montert luft på bilene sine nå, og prisene begynner å bli greie etter det jeg har skjønt.. Nå er jeg helt grønn på tysk og alt som er av det å surfe på sånne sider som jeg ser det blir linka til, så jeg hadde satt stor pris på om noen kunne gitt meg litt "veiledning" og tips og sånt. Ser det ligger litt tråder rundt dette, men finner ikke så alt mye om generell montering.. Hvor mye arbeid ligger det i dette? Er det plug'n'play, eller må man leke litt med mikkmakk og kos for å få det til å funke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2008 bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2008 Stort sett plug and play med montering. En del jobb er det jo. Men klarer man å bytte understell og å legge kabler til anlegg og koble det sammen er mye gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2008 Har montert et par sett og bestiller du med såkalte "stikk-fittings" så er det jo bokstavelig talt plug & play.. Er jo vanlig demperbytte + at du legger fram luftslanger til hver demper og bakover i bagasjen. Så lager man som oftest til en plate som passer nedi reservehjulsbrønnen som man fester alt til. Enkelt sett består av kompressor, tank (kompressoren blir styrt av trykkbryter i tanken), 2 dobble ventiler (en til luft inn i belg og en til "eksos"). styres av magnetventiler som du styrer med brytere i kupeen. Stort sett bare rett fram-kobling med + og -.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2008 Hei! Håper trådstarter tillater at jeg slenger på et par spm. da jeg selv vurdere dette med tid. Hvordan er dette å få godkjent. tenker på problemer med Eu. kontroll. Er disse kit. levert med mulighet for å stille inn grad av stivhet, slik det er originalt. ( hm. er det ikke det da på originalt luftunderstell). Er det natt og dag i forskjell på komfort sammenlignet med "vanlig demping.?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2008 eneste måte å få det godkjent er å få det montert hos selger, det betyr som regel ebn tur til tyskland.. monter like etter siste eu kontroll så har du 2 år før du må rive det ut og montere orginalt for eu kontroll.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2008 Hei! Håper trådstarter tillater at jeg slenger på et par spm. da jeg selv vurdere dette med tid. Hvordan er dette å få godkjent. tenker på problemer med Eu. kontroll. Er disse kit. levert med mulighet for å stille inn grad av stivhet, slik det er originalt. ( hm. er det ikke det da på originalt luftunderstell). Er det natt og dag i forskjell på komfort sammenlignet med "vanlig demping.?? Godkjenning er vanskelig i norge, KANSKJE det går med tuv fra godkjent montør i utlandet men det er vel bare synsing.. Er koni dempere på det jeg har, men husker ikke i farta om det går an å justere stivheten på demperene. Komforten er ikke noe å utsette på iallefall.. Jeg er VELDIG fornøyd med dempinga kontra vanlige fjører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...