Dårlig "drag" i Golf 2 16V PL

Anbefalte innlegg

Har en GTi 16V med PL motor som ikke går skikkelig. Ved fullt pådrag er det omtrent ingenting som skjer, men om jeg gir på med halv gass går det rimelig greitt. Sammeligner man denne med en 16V KR jeg har, så går PL`en som en bøtte møkk i forhold :P

 

Noen forslag til hva som kan være årsaken til dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har opplevd lignende ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke tomgangsventilen som er full av dritt og ikke åpner helt?

 

da vil den jo fungere på lett gasspådrag for da er jo rett blanding luft/bensin , men når du trør til får den mer bensin og for lite luft...

 

var den som køddet seg på en pl jeg hadde en gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke tomgangsventilen som er full av dritt og ikke åpner helt?

 

da vil den jo fungere på lett gasspådrag for da er jo rett blanding luft/bensin , men når du trør til får den mer bensin og for lite luft...

 

var den som køddet seg på en pl jeg hadde en gang...

 

Kan være noe i det ja for det virker som om den får for mye av det gode når man bånner pedalen. Hvor sitter denne tomgangsventilen og hvordan ser den ut ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er riktig nok en kr motor, men ligger i samme området på pl.

jeg vasket min i diesel, ble mye bedre etterpå.

 

gti006l.jpg?t=1213355780

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er riktig nok en kr motor, men ligger i samme området på pl.

jeg vasket min i diesel, ble mye bedre etterpå.

 

 

Ok, da får jeg ta en kikk. Har nemlig 2 stk GTI16V golfer med skilt på nå, men den med KR skal skrotes pga rust :( Ble så kjipt å kjøre den andre med PL rett etter å ha tatt en tur med KR : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytte motor da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytte motor da:)

 

Har vært inne på tanken ja, men er usikker på hvordan det er med forskjeller på ledningsnett på PL vs KR ? Hvordan går det med CO på EU kontroller ? sikkert mange flere spørsmål ang dette her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.