Bakstilling på A6, skjev ved mye senk.

Anbefalte innlegg

Har senket bilen min en god del nå, og når jeg slipper den helt i bunn så ser jeg at hjulet stikker ca3-5mm lengre ut på passasjersiden enn førersiden.

Vet at C4 hadde panhardstag som kunne forårsake dette men har sjekket litt rundt og virker ikke som C5 har dette staget.

Noen som har noen tips til hva som kan gjøres eller har vært borte i det samme selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som på min det, bare at jeg har quattro, ser ut som at venstre bak ligger lengre inn enn høyre bak..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er slik det er på min også, man ser det tydelig når jeg slipper bilen helt ned og hjulbuene hviler på dekkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme på min også, det er 5 mm forskjell : klø :

Dekket liger 5 mm lenger inn på førersida en det er på passasjersida.

Er jo rart at de ikke klarer å få det rett, og der er utrolig irriterende når felgen ligger fint i ene hjulbuen og ligger lenger inn i den andre : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må vel begynne å kjøpe felger med forskjellig innpress bak da så de ligger likt i hjulbuene. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk samme problemet på min A4, og det er nesten 1cm!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt det ikke er noe galt med bilen min da, men er forbanna irriterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... men er forbanna irriterende.

Det er vi to om, tror jeg subba 50 av de 70 mila jeg kjørte til Våler. Og klart -på det ene bakhjulet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme på min A4. Må være sveiseroboten på fabrikken som slurver:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som er merkelig at jeg og Hans Petter Hansen var å justerte bilene samme kveld, begge A6 og quattro, i samme rigg, ca like mye senka (hans litt lavere bak kontra min) men av det jeg kan se har ikke han dette problemet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme på min A4 også, det var også det samme på min gamle 80.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det er et teknisk hode som leser dette og kan gi svar på om det er noe å gjøre med dette, kjipt å måtte betale for ny 4hjuls kontroll også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så vdt jeg husker, så er det ikke noe justeringsmuligheter bak? mulig jeg husker feil, men....: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt, to like biler men forskjellig resultat samme kveld..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme problemet tror jeg jeg har på 200'n.. Ene hjulet virket lengre inn enn det andre.. Samme med 85mod 90'n.. Venstre bak subbet.. ikke høyre.. Fler Coupe GT'er som har det problemet å.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i alle dager .... skjønner ikke at ett så annerkjent merke som audi har dette "PROBLEMET" helt frem til nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva dette "problemet" skyldes, og om det er noe som kan gjøres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva dette "problemet" skyldes, og om det er noe som kan gjøres?

Er en her inne som lagde seg justerbart "tverrstag" bak på Coupe GT.. Fikk strammet det til så hjalp det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På modeller før A6 4B så har vel bilene panhardstag bak som forårsaker dette, mens A6`en har ikke dette så skjønner ikke hvorfor det er slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er slik på min Golf 4 også. samme fremme, men da har det byttet side..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremme er det jo ikke noe stress, der er det nok av justeringsmuligheter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært veldig greit å fått vite om man kunne gjøre noe med dette, hadde jeg fått dyttet alt 5mm til venstre så hadde jeg ikke subbet i noenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å valse ene hjulbuen? Eller blir 5 mm for mye å valse ut? Har aldri prøvd det, så jeg vet ikke hvor mye som går å valse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint det, men irriterende å vite at noe bak der er usymmetrisk. Må da være en løsning på dette her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg lest mye rundt på div forum og de kan se ut som at bakakselen har en tendens til å komme ut av posisjon over tid.

Hvi foringene i bakakselen er kaputt så kan man også få dette problemet.

litt skeptisk til å løsne innfestingen på bakakselen for å banke den litt på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.