Synkronisering av tosoners klima (Audi a6 '99)

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er en enkel sjel, men jeg er altså ute etter en måte/et triks for å kunne synkronisere de to klimasonene på klimaautomatikken min.

 

Når jeg stiller ned førersiden, må jeg tvangsnevrotisk sett stille ned passasjersiden også. Noe som både er irriterende og ganske så trafikkfarlig

 

Finnes det en måte å kunne bruke bare den ene +/- til å stille begge sonene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig her, virker som en bagatel men er irriterende... Må ha symetri på dashen og da er det litt skitt og trykke to steder... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Touran''n min gjøres dette ved å holde "auto" knappen inne i 2 sek.

Det kobles ut igjen ved å justere tempen på passasjer siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig tanken bak det å ha 2-sonig klima? Jeg forstår jo at temperaturen på lufta som kommer ut har forskjellig temperatur ut, men vi snakker jo tross alt om et ganske begrenset omfang av luft her så jeg kan liksom ikke tenke meg at det betyr så stort når man får sirkulert lufta litt i kupeen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker faktisk veldig bra, kjerringa er litt frysepinn og kjører gjerne opp tempen litt men jeg heller andre veien.. Funker bra faktisk.. Har lurt på det der selv og et par ganger ja.. Er bare noe cm over der liksom.. Men den kjører mest ned mot beina og der er det jo litt mer "egen" sone..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo greit å holde kona i en annen "sone", men den helt store atmosfæren finner man vel ikke i en bil:D

 

Prøvde å holde inne "auto-knappen" i over 2 sek - men det funka ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funka ikke på min heller, jeg hat to "auto" knapper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel litt anerledes det sytemet jeg har på touran'en da.

Kanskje noen andre vet.

 

Sånn virker det i hvertfall på Toruan med climatronic:

Hvis du har satt de to sonene til forskjellige temperaturer så vil sonen på passasjer siden automatisk bytte til den temperaturen som er satt påfører siden når man har holdt auto knappen inne lenge nok. (Tror det er 2 sek ca.)

Der etter bruker man fører sidens temp instilling til å besteme temp i begge sonene.

Hvis temp på passasjer siden blir justert disables det hele igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fungerer på nye A4 (B6) også, hvis en holder inne Auto knappen på førersiden så vil førersidens temp innstilling styre passasjersiden også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.