motortrøbbel audi 200 20v

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en 90 mod. Audi 200 20v TQ.

Problemet er at den sviver ujevnt, både ved tomgang og kjøring, noen ganger når jeg stopper dør også motoren.

Den er også noen ganger nølende ved fullt gasspådrag.

 

Det er skiftet chip i den av tidligere eier men jeg vet ikke hva som står i eller om det er gjort andre modifiseringer.

 

Jeg hadde håpet at det var noen i Stavanger området som hadde peiling på slike biler og kanskje kunne tenke seg å hjelpe meg litt.

Men blir selvfølgelig glad for alle forslag på forumet også, jeg har sett/lyttet rundt etter vakuum lekkasjer da det var min første tanke, men har ikke funnet noe.

 

Dette er min første Audi og første bil med turbo så jeg er litt lost.

 

Eirik Hansen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle slenge med et spørsmål til her og kanskje lure frem en kommentar.

 

Oppe på wastegate sitter en nippel men ingen slange, mener også å ha sett bilder av andre slike motorer uten noen slange.

Skal det virkelig ikke være noe her?

Jeg mener det var en slange der når vi kikket i elektronisk delekatalog hos Møller bil Stavanger.

 

Eirik Hansen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal IKKE være slange der. Men jeg tror fortsatt du har vakum lekkasje på bilen. Sjekk nøye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startgass er en sikker vinner for å lete etter lekkasjer. Men, når det er sagt så er det ofte at det er tett uten boost og dermed er det mye værre å finne. Knip og brett på alt du finner av slanger, spray innmellom, over under osv. spray gjerne rett inn i filteret så du vet hva du skal være obs på (en bil som går ujevnt går veldig ofte jevnt ujevnt så det er ikke så lett alltid å vite hva som skjer når den får startgass.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Rune-Andrè, har du også noe godt forslag for hvordan jeg får sjekket dette nøye da?

Har hørt om å spraye litt med startgass og lytte til forandring i turtall men har egentlig ikke hatt noe bra resultat med denne metoden før.

Kanskje jeg får ta en tur ut med startgassen igjen.

 

Eirik Hansen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En flaske som passer akkurat inn i slangen til filteret.. skru den fast med slangeklemme.. og kjør trykkluft inn i hullet til N75'n.. Da burde du finne lekkasjen.. Men ikke kjøre MYE trykk.. bare sånn passe...1.5-2bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å bytte bensinfilter og plugger også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en sjekk av bensinpumpe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, og jeg ville vært forsiktig med å gasse med ladetrykk, i tilfelle den får for lite bensin.. dette kan fort føre til motorhavari! Prøv å finn ut av feilen først :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar, nå har jeg fått sett litt på bilen de siste dagene.

Har ikke klart å finne noen vakuum lekkasje med startgass, og har ikke prøvd å sette systemet under trykk.

Men jeg har sjekket plugghettene og pluggene, alt så veldig bra ut men pluggene satt så løst at jeg kunne skru de ut for hånd.

Renset også N75 og det virker som motoren går bedre nå, enda ujevn tomgang men mer stabit under gasspådrag,

og den har ikke stoppet enda, selv om det kanskje kan endre seg når klimaanlegget trengs igjen.

For å komme til N75 tok jeg forøvrig av slangen fra intercooler til innsug og inni der var det mye olje, er turboen min i ferd med å ta kvelden?

Eller har den kanskje gjort det allerede?

Og hvordan får jeg sjekket bensintrykket på denne bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye olje i rørgata er nok sliten motor, ELLER så ånder den mye.. Det igjen er sliten motor.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.