#1 Skrevet Juni 12, 2008 Hei alle sammen. Jeg har nettopp kjøpt meg en 90 mod. Audi 200 20v TQ. Problemet er at den sviver ujevnt, både ved tomgang og kjøring, noen ganger når jeg stopper dør også motoren. Den er også noen ganger nølende ved fullt gasspådrag. Det er skiftet chip i den av tidligere eier men jeg vet ikke hva som står i eller om det er gjort andre modifiseringer. Jeg hadde håpet at det var noen i Stavanger området som hadde peiling på slike biler og kanskje kunne tenke seg å hjelpe meg litt. Men blir selvfølgelig glad for alle forslag på forumet også, jeg har sett/lyttet rundt etter vakuum lekkasjer da det var min første tanke, men har ikke funnet noe. Dette er min første Audi og første bil med turbo så jeg er litt lost. Eirik Hansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2008 Tenkte jeg skulle slenge med et spørsmål til her og kanskje lure frem en kommentar. Oppe på wastegate sitter en nippel men ingen slange, mener også å ha sett bilder av andre slike motorer uten noen slange. Skal det virkelig ikke være noe her? Jeg mener det var en slange der når vi kikket i elektronisk delekatalog hos Møller bil Stavanger. Eirik Hansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2008 Skal IKKE være slange der. Men jeg tror fortsatt du har vakum lekkasje på bilen. Sjekk nøye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2008 Startgass er en sikker vinner for å lete etter lekkasjer. Men, når det er sagt så er det ofte at det er tett uten boost og dermed er det mye værre å finne. Knip og brett på alt du finner av slanger, spray innmellom, over under osv. spray gjerne rett inn i filteret så du vet hva du skal være obs på (en bil som går ujevnt går veldig ofte jevnt ujevnt så det er ikke så lett alltid å vite hva som skjer når den får startgass.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2008 Takk for svar Rune-Andrè, har du også noe godt forslag for hvordan jeg får sjekket dette nøye da? Har hørt om å spraye litt med startgass og lytte til forandring i turtall men har egentlig ikke hatt noe bra resultat med denne metoden før. Kanskje jeg får ta en tur ut med startgassen igjen. Eirik Hansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2008 En flaske som passer akkurat inn i slangen til filteret.. skru den fast med slangeklemme.. og kjør trykkluft inn i hullet til N75'n.. Da burde du finne lekkasjen.. Men ikke kjøre MYE trykk.. bare sånn passe...1.5-2bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 16, 2008 Jeg ville prøvd å bytte bensinfilter og plugger også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 16, 2008 Og en sjekk av bensinpumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 17, 2008 Jupp, og jeg ville vært forsiktig med å gasse med ladetrykk, i tilfelle den får for lite bensin.. dette kan fort føre til motorhavari! Prøv å finn ut av feilen først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 22, 2008 Takk for alle svar, nå har jeg fått sett litt på bilen de siste dagene. Har ikke klart å finne noen vakuum lekkasje med startgass, og har ikke prøvd å sette systemet under trykk. Men jeg har sjekket plugghettene og pluggene, alt så veldig bra ut men pluggene satt så løst at jeg kunne skru de ut for hånd. Renset også N75 og det virker som motoren går bedre nå, enda ujevn tomgang men mer stabit under gasspådrag, og den har ikke stoppet enda, selv om det kanskje kan endre seg når klimaanlegget trengs igjen. For å komme til N75 tok jeg forøvrig av slangen fra intercooler til innsug og inni der var det mye olje, er turboen min i ferd med å ta kvelden? Eller har den kanskje gjort det allerede? Og hvordan får jeg sjekket bensintrykket på denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 22, 2008 Mye olje i rørgata er nok sliten motor, ELLER så ånder den mye.. Det igjen er sliten motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...