#1 Skrevet Juni 12, 2008 har et lite problem med vr6`n for tiden.. når jeg skal starte den så starten den lett og går fint, men når jeg skal begynne å kjøre med den på drag i oppover bakke f eks så bare dør den bort:confused: hva kan vere problemet her? når bilen blir varm går den fint! virker som den må gå seg varm motoren for at den skal fungere. lmm er sjekket og er ok, kan vel umulig vere den? Mvh Trond H 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2008 ingen som vet noe om dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2008 VW VR6 2.9 ABV OBD1. Normal sjekk liste ved fjusk og dårlig pådrag: 1. Inspiser tråden som er i LMM sensoren, at den er hel. Rengjør med LMM spray. Bilen kutter/drar meget dårlig ved ca 2000 omdr når LMM ikke virker. Dette er for deg PRIORITET 1. ETTER at du har tatt VAG Com sjekk. En slik sjekk kan spare deg for mye klunder og unødvendige penge uttak. 2. Plugger "NGK BKR5EKU" burde byttes nå og da:) Bytter 1 gang i året på min. Da en annen NGK type for min del:) 3. Pluggledninger er et kjent problem, da mange aldri har byttet disse og overslag er normalt. Sees godt i mørket. Titt ned i insuget der plugghettene sitter, og se etter mulig overslag. Kjent problem. Kjøp orginale. 4. Rotor/fordeler lokk koster ingenting, byttes. 5. Lambdasonde. Funker den? Defekt, eller har den ligget å gnisset hull og du har brudd? 6. Cam sensor og banke sensor. Er disse oppe å går? Har du banke sensor tro? 7. Bensinfiltret ditt. Er det byttet eller tett i møkk? Byttes. 8. Kan være en katalysator som er tett, og da drar jo bilen som ei bøtte møkk. 9. Er motoren chippet? I så fall så kjenner jeg til en 2.9 ABV motor som byttet ut dritt chippet og satt i orginalt. Bilen gikk skikkelig og ingen merkbar forskjell på ytelse. 10. Nok en gang: SJEKK MED VAG-COM. Klubben er full av folk som innehar dette. Du må ha en egen OBD1 kabel da. Ha ellers en fin dag og kos deg med bilen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2008 takk for en laaang liste heh.. men det som er problemet er at dette er kun når motoren er kald, får den gå i 2 min før jeg kjører går den som ei kule! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2008 takk for en laaang liste heh.. men det som er problemet er at dette er kun når motoren er kald, får den gå i 2 min før jeg kjører går den som ei kule! VR6 har et eget "kall det program" som motoren går i før den blir varm. Herjing og mye turtall ved kald motor, gjør at Coilpack motrene kutter, og stopper. Kjør pent, til du iallefall har 80 - 85 grader på olja. Kjører du pent/normalt og den fortsatt fjusker går dårlig, så sjekk pluggene dine. Eller bare kjøp nye. Rodin & Co har ok pris på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2008 ok takk for tipset:) en ting til hehe.. kjører ikke hard eller noe, f eks vist jeg starter bilen å skal opp en bakke da kommer jeg midt i bakken å må gi litt extra gass for å komme opp ikke masse!! men litt.. da stopper den og er ganske tungstartet etter på, nesten som den drukner i bensin å blir sur! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2008 ok takk for tipset:) en ting til hehe.. kjører ikke hard eller noe, f eks vist jeg starter bilen å skal opp en bakke da kommer jeg midt i bakken å må gi litt extra gass for å komme opp ikke masse!! men litt.. da stopper den og er ganske tungstartet etter på, nesten som den drukner i bensin å blir sur! VAG-COM og/eller nytt bensin filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 15, 2008 HAHA.. LT, Krål til å å. ka? krål? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...