Trenger kjempe hjelp! Bolt som ikke vil ut

Anbefalte innlegg

Tja.. jeg trenger noen utrolig gode tips..

Jeg holder på å bytte dempere foran på min Audi A4 Avant. er en 98 mod.

Jeg har prøvd alt som går ann føler jeg, men bolten vil bare ikke ut..

denne bolten holder fast 2 ledd som går opp øverst i demperen, klarer ikke å forklare det så godt fordi jeg ikke vet hva det heter: klø :

Er det noen som har gjort dette før? jeg har prøvd å slå den ut, brukt masse rust spray, varme..

Ingen ting som virker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. jeg trenger noen utrolig gode tips..

Jeg holder på å bytte dempere foran på min Audi A4 Avant. er en 98 mod.

Jeg har prøvd alt som går ann føler jeg, men bolten vil bare ikke ut..

denne bolten holder fast 2 ledd som går opp øverst i demperen, klarer ikke å forklare det så godt fordi jeg ikke vet hva det heter: klø :

Er det noen som har gjort dette før? jeg har prøvd å slå den ut, brukt masse rust spray, varme..

Ingen ting som virker?

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=81614&highlight=dempere+a4

 

Sjekk denne lenken ;) Flere av oss som har sliti en del med dette ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. sikkert den derre helvettes-bolten du prøver deg på ja...

Men trenger ikke å skru av den for å bytte demper.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er er at jeg har slått en god del på denne bolten, så jeg må ha den ut.. får ikke mutteren på.. var dum nok til å ikke ha på mutteren når jeg begynte å slå på den.. så den må nok av er jeg redd for..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er er at jeg har slått en god del på denne bolten, så jeg må ha den ut.. får ikke mutteren på.. var dum nok til å ikke ha på mutteren når jeg begynte å slå på den.. så den må nok av er jeg redd for..

 

Samme som jeg gjorde det ;) Disse har de på lager hos din lokale VAg forhandler.

Et tips : Kan si med erfaring at det går kjappere å ta ut hele fjørbenet komplett for å så ta ut bolten.

 

Jeg var sta og holdt på med hodet inni hjulbuen der og slo og slo. Men til slutt gikk jeg tom for stahet, så jeg tok ut hele fjørbenet, for så å bruke en presse på bolten. Måtte faktisk nesten 10 tonns trykk for å få den ut, så min satt noe jæv***.

 

Da jeg skulle ta andre siden, tok jeg ut hele skiten med en gang, og var ferdig på ca 1 time med demontering og sette sammen med pressing av alt ;)

 

Lykke til videre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okaj.. jeg har kjøpt denne bolten for jeg fikk noen tips om at det var lurt.. har fått avtalt med en mekaniker at han skal ta det for meg i morgen.. kan jo se litt hvordan han gjør det å fortelle det videre her;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg helt ferdig med å sette på senkesettet.. jeg var hos en kompis som jobber på verksted, brukte ca 10 min på å få ut den stygge bolten:P

Han brukte noe som så ut som en dor, bare på luft..

Å veldig mye rustløser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.