Hvilken olje til å etterfylle i KW-demper variant 2?

Anbefalte innlegg

Jeg har åpnet ene demperen i KW-settet mitt da denne klonket og raslet noe alvorlig. Jeg har bestilt ny fra NBS, men det ser ut til at det kan ta litt tid å få tak i. Det kunne virke som det var lite olje i den, og jeg tenkte at da kan jeg jo etterfylle og montere den på bilen igjen så lenge, slik at den iallefall er kjørbar. Men hva slags type olje skal man bruke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tenke meg til at du kan bruke gaffelolje for MC

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Fant dette på Mekonomen, men da er neste spørsmål, skal jeg ha 2,5W, 5W eller 10W? Tenkte kanskje at midt i mellom er greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare tenker høyt, hvordan vil gaffelolje reagere på et trykk som er betydelig høyere enn på en sykkel? selv om man fordeler 1.4t på 4 hjul så blir det 350kg pr fjør\demper, over det dobbelte\tredobbelte man kan forvente på en mc fjør\demper..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo fjærene som tar opp vekta hovedsaklig, men ser litt tankegangen din. Da bør man muligens velge den tjukkeste oljen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor skal du ha denne oljen?

Du har to muligheter.

1. Jeg regner med det er innsatsdempere i V2 dvs du skal bruke oljen mellom demperinnsatsen og fjærbeinet. Hvis dette er sant kan du benytte vanlig motorolje (oljen brukes for å overføre varmen fra innsatsene til omgivelsene)

2. Du har demontert demperinnsatsen og trenger samme olje som KW benytter (Eller få opplysninger om hvilken gradering de benytter)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke innsatsdempere i KW variant 2. Jeg trodde det var det, og skrudde derfor opp for å være klar til å bytte kjapt når delene kom. Oljen skal jeg ha i selve demperen. Det ligger en hylse inni fjærbeinet, og på toppen av denne er det noen avstandsringer og pakninger for å sentrere demperen. Oljen flyter fritt rundt denne hylsa og inni rundt stempelet. Her har det begynt å lekke på min demper, så den er uansett gåen, men hvis jeg får etterfylt litt olje, så kan jeg bruke den frem til jeg får tak i en ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt forskjeller ute å går fra Kw da på V2.

Var innsatser på V2 til min Golf IV.

Er ganske sikker på at du kan bruke gaffelolje som en midlertidig løsning.

Å få svar fra KW angående gradering på oljen kan vel gå like lang tid som å skaffe ny demper kjenner jeg dem rett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.