#1 Skrevet Juni 12, 2008 Jeg har åpnet ene demperen i KW-settet mitt da denne klonket og raslet noe alvorlig. Jeg har bestilt ny fra NBS, men det ser ut til at det kan ta litt tid å få tak i. Det kunne virke som det var lite olje i den, og jeg tenkte at da kan jeg jo etterfylle og montere den på bilen igjen så lenge, slik at den iallefall er kjørbar. Men hva slags type olje skal man bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2008 Kan tenke meg til at du kan bruke gaffelolje for MC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2008 Takk. Fant dette på Mekonomen, men da er neste spørsmål, skal jeg ha 2,5W, 5W eller 10W? Tenkte kanskje at midt i mellom er greit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2008 Bare tenker høyt, hvordan vil gaffelolje reagere på et trykk som er betydelig høyere enn på en sykkel? selv om man fordeler 1.4t på 4 hjul så blir det 350kg pr fjør\demper, over det dobbelte\tredobbelte man kan forvente på en mc fjør\demper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2008 Nå er det jo fjærene som tar opp vekta hovedsaklig, men ser litt tankegangen din. Da bør man muligens velge den tjukkeste oljen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2008 Hvor skal du ha denne oljen? Du har to muligheter. 1. Jeg regner med det er innsatsdempere i V2 dvs du skal bruke oljen mellom demperinnsatsen og fjærbeinet. Hvis dette er sant kan du benytte vanlig motorolje (oljen brukes for å overføre varmen fra innsatsene til omgivelsene) 2. Du har demontert demperinnsatsen og trenger samme olje som KW benytter (Eller få opplysninger om hvilken gradering de benytter) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2008 Det er ikke innsatsdempere i KW variant 2. Jeg trodde det var det, og skrudde derfor opp for å være klar til å bytte kjapt når delene kom. Oljen skal jeg ha i selve demperen. Det ligger en hylse inni fjærbeinet, og på toppen av denne er det noen avstandsringer og pakninger for å sentrere demperen. Oljen flyter fritt rundt denne hylsa og inni rundt stempelet. Her har det begynt å lekke på min demper, så den er uansett gåen, men hvis jeg får etterfylt litt olje, så kan jeg bruke den frem til jeg får tak i en ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2008 Litt forskjeller ute å går fra Kw da på V2. Var innsatser på V2 til min Golf IV. Er ganske sikker på at du kan bruke gaffelolje som en midlertidig løsning. Å få svar fra KW angående gradering på oljen kan vel gå like lang tid som å skaffe ny demper kjenner jeg dem rett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...