Anbefalte innlegg

Noen som har tips til forarbeid, evnt. grunning, maling/lakk man skal bruke for bra resultat på bremsekalipere ? Forsøkte å søke på forumet, men fant lite info. Noen tips ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips til forarbeid, evnt. grunning, maling/lakk man skal bruke for bra resultat på bremsekalipere ? Forsøkte å søke på forumet, men fant lite info. Noen tips ?

Om du skal gjøre dette mens de sitter på bilen koster du rein med stålkost, og har på Hammerite..

Hvis du tar dem av kan du sandblåse de og lakke med Hammerite..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner denne tråden litt jeg. hvordan er den lakken de selger til bremsecaliptere da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er bra den også, men mye dyrere enn Hammerite.. ;)

(Er vel FoliaTec som er ledende på den typen lakk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men resulatet blir vel bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er visst ganske tynn, hvertfall ifølge en kompis som har testet den...

Jeg kan anbefale hammerite! Men vet ikke hvordan den er på calippere av alu da??

Har selv brukt det på calippere av stål, og da har lakken satt på i 3år, og da solgte jeg bilen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men resulatet blir vel bedre?

Resultatet kommer helt ann på hvor nøye du er.. Hammerite på boks blir like bra som FoliaTec på boks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte FoliaTec på gamlebilen, og jeg synes det var vanskelig å få et ordentlig bra resultat siden kaliperen ikke ble ordentlig ren når jeg ikke skrudde av og demonterte den, og det var vanskelig å komme til ordentlig. Mulig Hammerite er bedre om kaliperen sitter på, siden FoliaTec kaliperlakk er veldig tynn og siger litt lett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer med et lite spørsmål her jeg. Hvor mange strøk med Hammerite bruker dere?

Jeg sandblåste nemlig caliperne bak og malte dem med ett strøk hammerite, men det ble nok for lite. Det gikk ikke mange ukene før de så like stygge ut som før. Eller bruker dere noen grunning først?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har brukt 2 strøk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer med et lite spørsmål her jeg. Hvor mange strøk med Hammerite bruker dere?

Jeg sandblåste nemlig caliperne bak og malte dem med ett strøk hammerite, men det ble nok for lite. Det gikk ikke mange ukene før de så like stygge ut som før. Eller bruker dere noen grunning først?

Bruker 2-3 avhengig om det har vært noe farge eller noe på den fra før. 3 ganger første gangen for å være sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk! Da prøver jeg med 3 strøk neste gang, for å være sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ett strøk, og de er blanke og fine etter et drøyt år.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ett strøk, og de er blanke og fine etter et drøyt år.. :P

: eek : Hm, jeg kjører jo mye på grusveger. Det er kanskje en grunn til at det forfallt så raskt...?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noe med bakbremsene, bare så det er sagt.. Kun foran de har fått et strøk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk Hammerite på calipperne fremme hvis du skal kjøre på bane! Jeg lakkerte/penselt mine med det og etter noen runder på bane og bremsene ble varme så tok calipperne fyr: eek : Var en ganske ubehagelig opplevelse, var glad jeg hadde noe brus og vann i bilen for å få slukket med:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblås og pulverlakk så holder det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk Hammerite på calipperne fremme hvis du skal kjøre på bane! Jeg lakkerte/penselt mine med det og etter noen runder på bane og bremsene ble varme så tok calipperne fyr: eek : Var en ganske ubehagelig opplevelse, var glad jeg hadde noe brus og vann i bilen for å få slukket med:)

Må ikke bremse så fælt Eirik. ;)

Aldri hatt problemer med det jeg. Kjører sikkert for pent. : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.