#1 Skrevet Juni 13, 2008 Har startet en lignende tråd før, men lager en ny en som forteller litt bedre...Har en 2004modell A3 2.0 TDI, som lekker olje til kjølevæska. Møller har funnet ut at det som må til er å montere inn en "hylse" i blokka for å stoppe lekkasjen. Jeg har ikke noe lyst til å gjøre dette hos møller (no offence møller-arbeidere), av forskjellige grunner, så jeg spurte et lokalt verksted om de kunne fikse dette og montere inn denne hylsa. Problemet er at de ikke vet hva Møller mener med dette, er det noen her som kan forklare noe mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2008 BUMP. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2008 Spør Møller helt nøyaktig hvor det lekker, og hvordan de vil sette inn hylse. Er dette en slags reservedel eller noe "hjemmemekk" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 7, 2008 Har nå fått mail av de, med tegning på dette. Er det noen som kjenner til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 7, 2008 Dette så da veldig ut som en garantireparasjon ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 7, 2008 Ja, jeg håper det... Trur importøren skal ta seg av det meste. Er det 5år på alt sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 8, 2008 Ja, jeg håper det... Trur importøren skal ta seg av det meste. Er det 5år på alt sånn? Alt elektrisk og "ikke slitedeler" skal vel være 5år, såvidt jeg har fortstått hos dem før Men tror ikke jeg ville levert inn bilen til garantifiks av noe motor greier sålenge motoren er chippa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 8, 2008 Alt elektrisk og "ikke slitedeler" skal vel være 5år, såvidt jeg har fortstått hos dem før Men tror ikke jeg ville levert inn bilen til garantifiks av noe motor greier sålenge motoren er chippa Begrav chippen i ei skuffe heime og lever inn til garrantifix? Men utifrå det som har komt fram etter samtale på møller så er dette tydlivis eit kjent problem virka det som på meg. Og då skal det ikkje ha noke med saka å gjere at bilen er chippa , sjølom dei garrantert kjem til å legge skylda på chippen da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 8, 2008 Dette oppsto i februar, da påstod Møller at de hadde fiksa dette. Det eneste de har gjort da tror jeg er å bytte ekspansjonstanken og noen spylt gjennom, det er jo klart at olja forsvinner for en stund da blir heilt oppgitt. Men chippen ble ikke montert før måneder etterpå dette skjedde, og tror ikke jeg skal bruke møller på dette. Han som såfall skal fikse dette virker ut som han ikke bryr seg om chippen da den ble montert etterpå. Isåfall all kred til importøren! Skal lage en skrytetråd om han her viss han tar tak i dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 8, 2008 Men dette bli jo en omfattende jobb , som vil koste en del, så ville sjekket om du får det på garantien først jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 8, 2008 Jepp, det er nok lurt. Bilen er importert, og er 2004 modell. Er det ikke noe om bilen er importert? Møller jeg må høre med dette om, eller importøren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 8, 2008 Er det garantifeil skal vel møller fikse dette, uansett om den er kjøpt i norge eller tyskland. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 13, 2008 Nr 7 på illustrasjonen er neppe ønsket standardutstyr på bilen Her er det åpenbart en kjent svakhet i metallet/konstruksjonen, som de løser ved å sette inn hylse. Dette bør være garantisak. Maskinering av sporet blir utført på et motorverksted med riktige maskiner, uansett hvem som gjør demontering/montering. Men siden man her ønsker at importøren tar regningen så er det vel et Møller-verksted som bør ta jobben ? Videre skal jo Møller gå god for motoren i fremtiden også, og da er det vel greit at reparasjonen er gjort "i henhold til Audis spesifikasjoner" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 14, 2008 Enig at dette bør være en garantisak. Skal inn å prate med møller denne uka, så får vi se.. Artig at de ikke har fortalt meg at dette er en garantisak såfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 28, 2008 Hvordan gikk det hos møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 28, 2008 Jo det skal jeg si deg. Møller satt seg helt på bakbeina, og nekter for alt. Lurer på om jeg skal lage en egen tråd for å fortelle om Møller, jeg har fått de helt i halsen. Forbanna uprofesjonelt, og jeg kommer aldri til å sette mine føtter hos Møller igjen!!!! Hele casen er den at denne feilen ble allerede funnet ut av da bilen ble importert. Søskenbarne mitt (Tore) som kjøpte bilen, hentet den i Bergen av importør, og fikk beskjed om at feilen ville bli fikset av dem. Tore lurte på om dette var noe som kunne gjøres i Haugesund, så han kunne ta meg seg bilen hjem. Importøren kontaktet Møller, og fikk skrevet inn i systemet til Møller hva som skulle gjøres, altså montere inn denne hylsa. Tore leverer bilen inn til Møller, og forteller hvor han har kjøpt den, og forteller at de vet hva som må gjøres. Uten at jeg kjenner til systemet til Møller, så har jeg fått forklart at det eneste som skal til er å skrive inn reg.nr. , så får de opp informasjon om bilen. Istedenfor å gå inn for å finne info om hvilken reperasjon det var snakk om, så bytter de ekspansjonstank, og spyler gjennom systemet, og sier alt er OK. Selvføøølgelig forsvinner problemet da, helt til det lekker ny olje inn i kjølevannet. Tore får samme problemet med temp.signalet i displayet, og leverer inn bilen igjen. Igjeeen så sjekker ikke Møller opp hvilken rep. det er snakk om, så de bytter oljekjøler. Dette var gjort et par uker før jeg overtar den, så når jeg har hatt den i to uker, så får jeg opp samme temp.signalet...... Kjører ASAP til Møller, men de nekter for alt. Jeg ringer importøren og han forklarer meg hva som er gjort/og hva som burde vært gjort. Nå mener Møller at vi har ventet for lenge med dette her, så vi får ingenting dekket. Kan godt hende dere ikke forstår sammenhengen i det jeg har skrevet i det hele tatt, gikk litt fort Vi må værtfall betale hele denne reperasjonen selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...