Spacer/adapter 5-112 til 5-120

Anbefalte innlegg

Bil er 5-120 og felg er 5-112, finnes det smale spacere/adaptere til dette?

Vil prøve denne på en e39.

0022_Felg_SAXM107_large.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant det ikke i mine lister...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R har, men de er ikke tynne. Her er den tynneste jeg fant på siden deres.

407557251 Adapter BMW 5-hole up Audi-wheel 5-hole

DRA-Adapter-System 40 mm 120/5, 72, 5 mm up Audi-wheel 112/5, 57, 1 mm

Du får også 50mm i samme.

link: http://www.h-r.com/index.php

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pokker :( Ønsket ET er ca 20, felgen er 35, 40 og 50mm blir "litt" mye :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De må vel være såpass kjukke pga du må ha plass til bolter å sku de på med og gjenger som er lange nokk på spacerne i de nye hulla. Så noen smale får du nok ikke tak i. Syntest at det var rart at de i heletatt lager dette jeg : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får 20mm BMW -> Porsche

Får dra innom dekkshop.no til uka og se på de breie, så får jeg heller dreie de ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De må vel være såpass kjukke pga du må ha plass til bolter å sku de på med og gjenger som er lange nokk på spacerne i de nye hulla. Så noen smale får du nok ikke tak i. Syntest at det var rart at de i heletatt lager dette jeg : klø :

Går fint an å lage de ned i 20mm ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dekkspesialisten i skien har noen så og si like felger til bmw i 9.5x19 og 8.5x19.. Var veldig pene felger! overraskende pene til å være "billig" felger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint an å lage de ned i 20mm ;)

Blir gjengene lange nok når de er bare 20mm? Det holder vel kankje? : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dekkspesialisten i skien har noen så og si like felger til bmw i 9.5x19 og 8.5x19.. Var veldig pene felger! overraskende pene til å være "billig" felger!

Har du bilder? Hadde vært spennende å se :)

Ingen andre som vet om 20mm adaptere finnes? Eller om jeg må lage selv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager ikke Jon-Arne Øverby disse etter ønske da? eller husker jeg feil? Husker iallefall at det var en her på forumet som laget spacere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager ikke Jon-Arne Øverby disse etter ønske da? eller husker jeg feil? Husker iallefall at det var en her på forumet som laget spacere.

Tror ikke jeg ville kjørt med en hjemmelaget spacer hvis det er slik at et boltsett kun går inn i spaceren og resten går inn i "bilen", da overføres jo all kraft gjennom spaceren og det kan være en ide å bruke en spacer som noen har testet/godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville kjørt med en hjemmelaget spacer hvis det er slik at et boltsett kun går inn i spaceren og resten går inn i "bilen", da overføres jo all kraft gjennom spaceren og det kan være en ide å bruke en spacer som noen har testet/godkjent.

Det er flere i klubben som kjører med mine spacere, og de er lagd i bedre materiale enn FK og andre TÜV-godkjente adaptere.

Normalt koster det 200-250,- bare i materiale pr stk og det er vel omtrent det man gir pr stk fra de store produsentene.

Men jeg skjønner poenget ditt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva gjør man ikke for klubbmedlemmer :)

Her er bilde av de.. var gjennom vindu da de er stengt på søndag ettermiddag :) Men ser sånn ca hvordan de ser ut.. ser mye bedre ut med dekk på! men de stod inne :)

DSC00042.jpg

ring og snakk med jens på dekkspesialisten i skien(35527290) og hils fra meg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang korr tynne spacera som er så har no jeg liggende 15mm for audi som er TUV godkjennt så man får di ivertfall ned til 15mm som skrues på bil for så å skru felg i di ijenn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flere i klubben som kjører med mine spacere, og de er lagd i bedre materiale enn FK og andre TÜV-godkjente adaptere.

Normalt koster det 200-250,- bare i materiale pr stk og det er vel omtrent det man gir pr stk fra de store produsentene.

Men jeg skjønner poenget ditt :)

Du lager sikkert/kanskje like sterke spacere som mange andre, men når adapter fra 5x112 til 5x120 knapt finnes i smal versjon, så er det kanskje en grunn til det også... også ville jeg ikke tatt på meg dette ansvaret som priv.person i tilfelle du blir dratt inn i en sak hvor noen ikke har skrudd fast hjula sine eller drar av veien og treffer en kant som medfører at hjulet slås av bilen etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anders Moen: Den var ikke dum!!! Får se om jeg rekker å ringe på den i morgen. Har fått pris på 18 000 inkl dekk for den jeg avbildet.

Og så kom jeg til å tenke på en sak...

Når det står 40, 50 eller 60mm så er jo dette pr aksel (bakaksel eller framaksel), dvs samlet sporvidde blir 40, 50 eller 60mm breiere. Så deler man på 2, så har man bredden på spaceren ;)

407557252 Adapter BMW 5-hole up Mercedes-wheel M12x1, 5

DRA-Adapter-System 40 mm 120/5, 72, 5 mm up Mercedes-wheel 112/5, 66, 5 mm Approval

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva gjør man ikke for klubbmedlemmer :)

Her er bilde av de.. var gjennom vindu da de er stengt på søndag ettermiddag :) Men ser sånn ca hvordan de ser ut.. ser mye bedre ut med dekk på! men de stod inne :)

DSC00042.jpg

ring og snakk med jens på dekkspesialisten i skien(35527290) og hils fra meg ;)

Wow. råe felger. Hva er prisen på disse? Og har de dem i 5x112 ET35

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil er 5-120 og felg er 5-112, finnes det smale spacere/adaptere til dette?

Vil prøve denne på en e39.

0022_Felg_SAXM107_large.jpg

Forresten. Hvor selger de disse? Sorry hvis jeg ødlegger tråden :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er billigere den felgen jeg fant! tipper rundt 13-14 med nankang eller noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.