S6 AAN: Erstatte slurevifte med elektrisk?

Anbefalte innlegg

Noen som har fjernet slureviften og kjører el.vifte istedet?

Ikke har bilen min AC lenger og da har jeg strengt tatt ikke behov for hele den klossen som kjøleviften står på. Det vil jo igjen gi bedre plass da den originlae bygger hissig bra ut.

Noen med forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat fjærna klima, og skal fjærne "slurevifte" kjøper en elektrisk vifte av protrim.no

litt usikker på hvordan jeg ska koble det enda, men har vel halveis bestemt meg for å kjøpe en termostat på biltema og legge en ny "kurs" fra sikringsboksen og til vifta. Trur dette skal gå fint!

gleder meg til å bli kvitt den sinnsykt råe volvo 240 lyden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold meg oppdatert hvordan det fungerer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, slenger meg på her.

For noen år siden hadde jeg en 91 modell mustang v8 cab som jeg monterte el vifte på.

Brukte el vifte fra vw caravelle type 4. (92->).

Meget bra vifte som flytter mengder med luft. Bladene er dreid på en måte som gjør det meget bra. Anbefales. ikke er viftene så store heller. Brukte bare en vifte, det er to på caravellen. Fås kjøpt på hugger for en tusing for to vifter med vifte hus. bare å modde slik at det passer.;)

Eneste minuset er at den drar mye strøm. brukte vel 30 amp sikring.

Så brukte jeg temp føler fra saab 9000 turbo. Kjøpt på Biltema. Fikk lagd et t-rør stykke i rustfritt på jobben med gjenger som temp føleren var skrudd i. Slår inn på 92 grader.

jeg hadde ikke egen bryter, men det kan selvsagt monteres.

Mange i amcar miljøet som ble forbausa over hvor mye luft den lille vifta flytta.

Mange hadde kjøpt spesial vifter fra USA til flere tusen........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.