Bytte av ledningsnett ved motorbytte til kg 2.2t 10v?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har spurt om dette før, beklager om noen tar det som mas, men jeg skulle gjerne ha visst om jeg trenger å bytte ledningsnettet i min 90Q typ89 90 modell for å sette i en kg 2.2t 10v?

Sitter NG 2.3 10v der nå. Bør man skifte ledningsnettet for å få det enklere når man skal koble? Passer eventuelt KG-hjernen på den store kontakten på typ89 ledningsnettet?

Mvh.Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke en kjeft som vet noe om det da? =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har motorledningsnettet fra KG motoren komplett mellom motoren og hjernen er det ikke mange ledningene du trenger å gjøre noe med... er 2-3 ledninger som skal ha +12v fra tenning og batteri, samt ett par til jord.

Finner du ett koblingsskjema så skal jeg se om jeg husker hvem det er. Var iaf blå/rød ledning som skulle ha +12v husker jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å takk =) har hjerne og motor for seg selv, men. Har letet etter koblingsskjema, men sikkert jeg som leter på feil sted eller ikke skriver riktig.

Så jeg kan ikke bruke originale ledningsnettet på KG-motor + kg-hjerne da altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å takk =) har hjerne og motor for seg selv, men. Har letet etter koblingsskjema, men sikkert jeg som leter på feil sted eller ikke skriver riktig.

Så jeg kan ikke bruke originale ledningsnettet på KG-motor + kg-hjerne da altså?

Hvorfor skulle du ikke kunne det. Trodde det var det du MÅTTE gjøre. Sindre Strandbakk satte inn en KG motor i en A100. Kan jo spørre han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! =) kan høre med han ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NG-nettet og KG-nettet er ihvertfall totalt forskjellig og ingenting her kan brukes om hverandre. KG trenger KG ledningsnett. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Au da, da begynner letingen etter ledningsnett : ) skrik ut om noen har! ;)

Takk for svar du!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere innvendinger på dette? Bruk av KG-hjerne på originalt ledningsnett (90Q typ89 NG 2.3E 10v) funker altså ikke? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere innvendinger på dette? Bruk av KG-hjerne på originalt ledningsnett (90Q typ89 NG 2.3E 10v) funker altså ikke? ;)

Originalt ledningsnett funker garantert ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, ble mye mas om det, men da får jeg finne meg et ledningsnett da! =) så håper vi det er å oppdrive! Takk da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare 1 hjerne på KG. NG har 2. KG har ikke lamdasonde og sånne el.duppeditter på innsprøytninga:) Derfor matcher vel de to ledingsnettene hverandre svært dårlig.

Sindre Strandbakk satte inn en KG motor i en A100. Kan jo spørre han.

Hadde megasquirt på min;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare 1 hjerne på KG. NG har 2. KG har ikke lamdasonde og sånne el.duppeditter på innsprøytninga:) Derfor matcher vel de to ledingsnettene hverandre svært dårlig.

Hadde megasquirt på min;)

Ja selvfølgelig! Det var jo den motoren som gikk til .. ja.. ikke bra med:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.