Sjekk av ny bruktbil, Passat 2000 mod, V6, TDI, Tiptronic

Anbefalte innlegg

Hei. Har akkurat kjøpt meg drømmebilen og blitt medlem her på sidene.

Jeg har kjøpt en Passat stasjonsvogn, V6 TDI, 4 motion, Tiptronic. Denne er gått 240000 km og mye er byttet og service hefte følger med. Jeg har bestilt time på verksted for å ta en generell sjekk. Det som skal gjøres er å bytte pakning rundt bunnpanna da denne svetter litt.

Dette er gjort den siste tiden:

2008: regreim, vannpumpe, løpehjul, strammehjul, simmeringer til kammaksler. Alle reimer og drivreimhjul byttet. Toppdeksel pakninger. Skiftet kamaksler med hyd. elementer og vippearmer (venstre side).

2007: Nye bremser foran

2006: Ny bunnpanne

1999: Ny dieselpumpe, ABS sensor, nye glødeplugger

Det som jeg ikke kan se er gjort den siste tiden er å bytte olje i gearkassa, service på 4motion systemet og oljefilter. Dette skal jeg be verkstedet sjekke opp i og evnt bytte.

Er det lurt å ta full service på bilen eller bare sjekke overnevnte punkter? Hva bør sjekkes i forhold til 4motion systemet?

Hvis det er noen her som har erfaring med tilsvarende biler så ville jeg satt pris på tips om andre ting som må gjøres/ sjekkes…

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil og veklommen til oss:)

Jeg ville byttet olje og filter på girkassen umiddelbart. Angående olje på den sier Møller at den ikke skal byttes, men ZF som produserer girkassen sier 60000 km.....Er mye omdiskutert her inne, søk og du finner sikkert mye grei info.

4 Motion systemet trenger antagelig ikke service, men et olje bytte er sikkert ikke dumt. Er det torsen diff du har så trenger du ikke service, det var den beskjeden jeg fikk av Møller(men skal vi tro på det?!?!?!?!) sikkert noen kloke hoder her inne som kan svare på det:)

Hvis det er lenge siden pollenfilteret er byttet kan du godt ta det også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.