Hvordan demontere hovedlykter facelift A3/S3 8L?

Anbefalte innlegg

Gjorde et forsøk på å få skrudd av hovedlyktene på bilen idag fordi jeg har ett par xenon-sett jeg kunne tenkt å få montert i fjernlysa.

Etter litt frem og tilbake fant jeg ut hvor den siste skruen under lyktene satt henn, men hvordan i all verden er det meninga man skal klare å skru ut denne uten å demontere halve bilen??: rolleyes

Jeg begynte å skru av spylerveske tanken som er rett bak den ene lykta, samt en boks til bak der igjen.

Så fant jeg ut at det var like håpløst å få skrudd av spylerveske tanken samtidig som det viste seg å være mer eller mindre klin umulig å få ut denne.

Da gadd jeg heller ei å skru av på batteri siden hvor det sikkert er mye enklere.

Det må da være en enkel løsning på dette?:confused:

0071.jpg

0081.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hvor du mente ut ifra de bildene, men hvis det er den skruen jeg trur det er kan den skrues med et veldig langt skrujern gjennom et hull i plata over lykta. På min må jeg løsne fangeren litt for å få ut lykta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gå greit om du bruker en lang torx ovenfra og ned igjennom hullet i frontseksjonen. Bare av med fanger først også plug and play.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første bildet er tatt oven ifra og ned, andre bilde er under. Pilene er der hvor skruen er.

Jeg har ikke sjangs til å komme med ett skrujern der, husker det var helt annerledes på A3'en jeg hadde, men den var en 97 modell.

Skal høre med Møller imorgen hvordan de gjør dette, ser ikke for meg at man er nødt til å demontere halve fronten for å komme til panelet bak der.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første bildet er tatt oven ifra og ned, andre bilde er under. Pilene er der hvor skruen er.

Jeg har ikke sjangs til å komme med ett skrujern der, husker det var helt annerledes på A3'en jeg hadde, men den var en 97 modell.

Skal høre med Møller imorgen hvordan de gjør dette, ser ikke for meg at man er nødt til å demontere halve fronten for å komme til panelet bak der.: rolleyes

Du kan fort få en sånn deja vu opplevelse om du spør Møller hvordan de tar ut hovedlykt på facelit 8L. Du kommer greit til med et torx jern ovenfra og ned, men utfra vinkelen bildet ditt er tatt på så er jeg enig i at det blir vanskelig.

Du har to hull ved siden av hverandre, det ene er for å nå den ene lysjusteringskruen, det andre som er ytterligere ut mot skjerm/vekk fra senter av bilen er det hullet jeg snakker om.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan fort få en sånn deja vu opplevelse om du spør Møller hvordan de tar ut hovedlykt på facelit 8L. Du kommer greit til med et torx jern ovenfra og ned, men utfra vinkelen bildet ditt er tatt på så er jeg enig i at det blir vanskelig.

Du har to hull ved siden av hverandre, det ene er for å nå den ene lysjusteringskruen, det andre som er ytterligere ut mot skjerm/vekk fra senter av bilen er det hullet jeg snakker om.

Lykke til.

Takker for den Kim, skal ta en nærmere titt, og evt. noen bilder. ;)

Edit: Sånt no skulle vært ulovlig og overse, er det mulig..: dum : En skralle med langt og smalt mellomledd så er saken fiks.: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.