Golf Mk3: Tomgangs turtall?

Anbefalte innlegg

Hva er "normalt" tomgangsturtall på en Mk3 (1.8l) ? Min ligger på 800rpm, syns det er litt lavt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På TT er det 850 +- 25, så 800 er ikke så galt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

Hva er "normalt" tomgangsturtall på en Mk3 (1.8l) ? Min ligger på 800rpm, syns det er litt lavt..

 

Min vandrer mellom 800-1000 på kald motor og 850-950 når den er varm. Men dette kommer av at det har vært tuklet litt med fordeleren, skal forhåpentligvis fikses til helgen.

 

Ifølge Møller regulerer Ecu tomgang etter "behov" dvs kald motor/varm motor osv. Hvis din oppfører seg litt rart er det bare å stikke innom nærmeste Vw å be om diagnose, kan hende det er noe tullball...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok ikke noe galt, har alltid vært slikt, men lurte bare på om det var normalt... og du merker det godt i ørene av effektanlegget når det "bromler" slik på tomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

er nok ikke noe galt, har alltid vært slikt, men lurte bare på om det var normalt... og du merker det godt i ørene av effektanlegget når det "bromler" slik på tomgang.

 

Peltor har visst tilbud på hørselvern:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil så ligger min mors Vento 1.8 på ca 850 rpm den også. Noe høyere når den er kald, selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.