Kamsjekk på min 2,5 tdi v6

Anbefalte innlegg

Denne helga bestemte eg meg for å demontere toppdeksel for å sjekke tilstand på kammene på bilen min. skifter og med det samme toppdekselpakninger og veivhusventilasjonsfilter i håp om å få luket bort noen oljelekkasjer. har hatt ein del problemer med oljelekasjer. håper ikke det er simmeringen på girkassen som er gåen.

Bilen er ein 98mod A6 2,5tdi AFB manuell Kjørt 300 000km

bilder

Demonterte innsug for å sjekke tilstand, har hørt disse kan gro igjen av olje og dritt når EGR er innkoblet

Ganske riktig så var mine innsug ingen unntak : rolleyes

Bilde118.jpg

Trenger litt tips til hvordan lettest gjøre disse rene?

spesielt på bildet nedfor hvordan få gjort disse rene uten att dritten ramler ned i motoren : klø :

Bilde117.jpg

Tilstand på kammer var i grunn over all forventning med tanke på disse er kjørt 300 000km :)

Har tatt bilde av den det var mest slitasje på, det er striper i kammen, men ikke hakk

så disse blir ikke skiftet nå. Andres formeining på dette motas.

Bilder

Bilde119.jpg

Bilde116.jpg

Bildene ble jo som vanlig alt for store : bh :

Takknemlig for tips på min vei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger svar på om eg kan bruke de pakningene som var på innsuget eller om disse må byttes (blikkpakninger)

Audi hadde ikke disse inne : dum : og bilen skulle helst vert skrudd i sammen i dag.

Takknemlig for svar som alltid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du fått rengjort de?

Brukte du opp igjen pakningene? Lurer på å sjekke innsugene mine også og koble vekk den EGR ventilen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.