Hvilken voks gir best shine?

Anbefalte innlegg

Hvilke to sluttprodukter mener dere gir best resultat?

Snakker om lakkforsegling og vox!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest mulig naturlig voks i mine øyne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars Mirror Glaze 21 Sealent

Meguiars Mirror Glaze 26 Yellow wax

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys 5050 Limited Series Concourse Paste Wax

Beste jeg har prøvd til nå hvertfall :)

5050.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars Mirror Glaze 21 Sealent

Meguiars Mirror Glaze 26 Yellow wax

Har hørt at dette skal være supert ja! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys 5050 Limited Series Concourse Paste Wax

Beste jeg har prøvd til nå hvertfall :)

Hvordan er denne i forrhold til meguiars 26?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er denne i forrhold til meguiars 26?

Vel da jeg forhørte meg angående voks så skulle jeg ha den som gjorde det blankere og mer "wet look" en det meguiars klarte. (da jeg hadde kjørt meguiars voks på min fra før).

Litt usikker på hvordan Meguiars 26 er, men jeg merket hvertfall stor forskjell fra meguiars voksen(step3) og til chemical guys :)

blank.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte pinnacle Signature Series 2 voks på A6en og S2`en. De ble veldig blanke og utrolig glatte. helt enormt hvordan vannet preller av. Skal være en slik "wetlook" ved denne voksen. Og ser utrolig bra ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel da jeg forhørte meg angående voks så skulle jeg ha den som gjorde det blankere og mer "wet look" en det meguiars klarte. (da jeg hadde kjørt meguiars voks på min fra før).

Litt usikker på hvordan Meguiars 26 er, men jeg merket hvertfall stor forskjell fra meguiars voksen og til chemical guys :)

Les innlegget ditt på nytt:p

Du ba om å få noe mer wetlook enn den meguiars du hadde..

Men vet ikke no om 26? Og stor forskjell fra Meguiars voksen til chemical guys.. Men 26 er jo Meguiars MG wax..

(Bare syns det var vanskelig å tyde hva du egentlig mener, og hva du egentlig har prøvd)

Eneste jeg vet som er sikkert, er at det kommer veldig an på lakken.

Enkelte svarte biler idag er nærmere grå enn svart, og derfor vanskelig

å få som wetlook..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på hvordan Meguiars 26 er, men jeg merket hvertfall stor forskjell fra meguiars voksen og til chemical guys :)

blank.jpg

Bildet ser jo veldig bra ut må jeg si!

Noen som vet hvordan voksen som er i 3step serien til megs er i forrold til megs #26?

Fler som har meninger om megs 26 vs Chemical guys?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 step serien?

Hvilke voks tenker du på da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Best shine får du med en god voks på en godt lakkert bil. Glattest mulig klarlakk og grunnfarga som egentlig bestemmer shinen.

Jeg vil ikke si at gode vokser skiller så mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går iallefall god for Chemical Guys 50-50.

"Bevis" fra siste jobb.

DSC_0028copy.jpg

DSC_0087.jpg

DSC_0150.jpg

Du vil nok ikke store forskjellen på 2 vokser i ca samme prisklasse, mens erfaringsmessig vil dette være fra person til person. Du vil bli fornøyd med CG 50-50, men du kan bli like fornøyd med DP MaxWax eller MG sin. Dette må du nok prøve selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 step serien?

Hvilke voks tenker du på da?

Går ut i fra at det er denne Stig Are refererer til:

Poleringspakke med Step 1-2-3, 1 Supreme Mikrofiberklut og 4 applicatorer.

Step 1:

Deep Crystal Paint Cleaner

Lakkrens uten slipemidler for fjerning av veiskitt, forurensninger, mindre riper og skrammer.

Klargjør alle lakkflater for polering og voksing.

Innhold: 473 ml

Step 2:

Deep Crystal Polish

En ren og rik polish som skaper en klar, dyp og glansfylt finish.

Lakken tilføres næring og balsam, og gir bilen et ekstraordinært utseende.

Innhold: 473 mll

Step 3:

Deep Crystal Carnauba Wax

For å bevare og beskytte den flotte glansen skapt i step 1 og 2 påføres lakken et ekstra beskyttende lag.

Deep Crystel Carnauba voks skaper en langtidsvirkende høyglans-beskyttelse med en vakker vannperlende effekt.

Innhold: 473 ml

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sin ble kåret til best i test da bladet "Motor" testet voks her for en liten stund siden. :D

Bruker Meg`s Caranuba voks selv og er fornøyd med det, men så har jeg ikke forsøkt med noe annet heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sin ble kåret til best i test da bladet "Motor" testet voks her for en liten stund siden. :D

Bruker Meg`s Caranuba voks selv og er fornøyd med det, men så har jeg ikke forsøkt med noe annet heller.

Haha.. ja den testen var jo en vits :) Men jeg skjønnte ironien i det hele :)

Tror nesten jeg går for en Chemical Guys 5050 Limited Series Concourse Paste Wax.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kennet N, jeg har prøvd DP max wax, men hadde lyst å prøve noe litt mere ekstraordinert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vær så snill. Ta en sånn test du også, så sjekker du holdbarheten. : bh : Og i tillegg så ser du på resulat bildet av Biltema polishen at lakken er jo helt jævlig :P

Kennet N, jeg har prøvd DP max wax, men hadde lyst å prøve noe litt mere ekstraordinert :)

Vel, da er det vel bare å bestille Swissvax Concorso da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vær så snill. Ta en sånn test du også, så sjekker du holdbarheten. : bh : Og i tillegg så ser du på resulat bildet av Biltema polishen at lakken er jo helt jævlig :P

Hehe, ja den er vel en klasse for seg, også prismessig :)

Hvordan vil det være å kjøre med Megs 21 selant under Chemical Guys 5050?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja den er vel en klasse for seg, også prismessig :)

Hvordan vil det være å kjøre med Megs 21 selant under Chemical Guys 5050?

Sant det, men er bare 800kr mer enn 50-50 da. ;) Uansett, 50-50 er en bra voks det.

Du kan bruke #21 under, men den bør få hvile i 12-24 timer før du legger på noe over. Men hvis du er en bilpleie entusiast så trenger du ikke sealer? Bare vedlikeholde med voks det, mer glød og dybde blir det av det også. Men trenger du sealer, så kjør på med #21 du. Personlig hadde jeg brukt Jetseal, men det er nok fordi jeg er kjæreste med Chemical Guys : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det, men er bare 800kr mer enn 50-50 da. ;) Uansett, 50-50 er en bra voks det.

Du kan bruke #21 under, men den bør få hvile i 12-24 timer før du legger på noe over. Men hvis du er en bilpleie entusiast så trenger du ikke sealer? Bare vedlikeholde med voks det, mer glød og dybde blir det av det også. Men trenger du sealer, så kjør på med #21 du. Personlig hadde jeg brukt Jetseal, men det er nok fordi jeg er kjæreste med Chemical Guys : haha :

Akkurat, ja da venter jeg til det nermer seg vinter før jeg kjører på med lakkforsegling.

Hvilket polerings produkt brukte du på a3en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, ja da venter jeg til det nermer seg vinter før jeg kjører på med lakkforsegling.

Hvilket polerings produkt brukte du på a3en?

Ikke et dumt valg det. :)

Brukte Menzerna SIP og 106FF til korrigeringsjobben og fjerning av hologrammer. Brukte Sonus puter på roterende maskin. Da var den klar til LSP som forøvrig var CG Jetseal og CG 50-50.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke et dumt valg det. :)

Brukte Menzerna SIP og 106FF til korrigeringsjobben og fjerning av hologrammer. Brukte Sonus puter på roterende maskin. Da var den klar til LSP som forøvrig var CG Jetseal og CG 50-50.

Ser ut til at Menzerna gjør jobben utmerket!

Ser at scandicshine har en del poleringsputer og velge mellom. Hva er det med Sonus som er så bra u forrhold til de billigere alternativene?

Har prøvd Sonus selv med godt resultat, men hvorfor betale 115 for en når en kan få 2 for 90? Er de virkelig så mye bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at Menzerna gjør jobben utmerket!

Ser at scandicshine har en del poleringsputer og velge mellom. Hva er det med Sonus som er så bra u forrhold til de billigere alternativene?

Har prøvd Sonus selv med godt resultat, men hvorfor betale 115 for en når en kan få 2 for 90? Er de virkelig så mye bedre?

Menzerna er gull på keramisk hard klarlakk, enkelt og greit! ;)

Hehe, de 2-pack putene er til to hodet DA maskin de. :nana: Og de andre til 90,- er 4" puter som passer på mindre backingplater.

Personlig liker jeg Sonus pga de holder en jevn flate og holder bra på produktene og bryter ned polish på en bedre måte. Men thats me. Hva du liker blir din sak, kjøp en av hver? Mange som går god for Lake Country sine, og jeg har ikke prøvd de selv. Bare de på 4". Syns de ble fort slitt i kantene iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna er gull på keramisk hard klarlakk, enkelt og greit! ;)

Hehe, de 2-pack putene er til to hodet DA maskin de. :nana: Og de andre til 90,- er 4" puter som passer på mindre backingplater.

Personlig liker jeg Sonus pga de holder en jevn flate og holder bra på produktene og bryter ned polish på en bedre måte. Men thats me. Hva du liker blir din sak, kjøp en av hver? Mange som går god for Lake Country sine, og jeg har ikke prøvd de selv. Bare de på 4". Syns de ble fort slitt i kantene iallefall.

Obs :) Der kan du se...

Ja hvor mange biler er det meningen at en kan ta med en slik pad som sonus?

Jeg for min del har tatt 3 bilen, og paden er vel egentlig bare å kaste.. ser ikke ut.

Mulig jeg har vært litt for tøff med den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.