#1 Skrevet Oktober 13, 2004 Jeg tror det heter "fuel rails" Ser i allefall ut til å være der bensinen blir sprutet inn i motoren og har vel tennplugene montert sammen. På en S2 ABY så ligger denne "dingsen" mellom toppen av motoren og innsuget. Er vel også delvis montert på innsuget. Så evt dette må av for å få av innsuget. Jeg har iallefall dratt ut 5 splitt lignene ting på denne "fuel rails" Er det alt som skal til? Ser ut til å virke litt løs men sitter litt godt fremdeles? bare å dra litt forsiktig så kommer den av? Noen som vet? Trenger sårt hjelp her! Det er denne "svarte" skinna som ligger ligger til ventre for insuget og før de 5 ledningene til tennpluggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2004 Det er vel ledningene til dysene du ser der, ikke tennpluggkablene? Trodde de satt under "lokket" jeg. Uansett, slik det var på min kamerat's Passat så var det bare å løsne klemmene og trekke railen av, men den satt veldig godt, vi måtte vippe den av med en skrutrekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2004 Stemmer nok det du sier der. Er nok ledningen til dysene vi ser på bilde. tennpluggene sitter jo under det 20V turbo lokket. Jeg har dratt som sagt ut 5 splitter. Kan ikke se så mye mer som holder det da fast til insuget. Det virker som det er litt løst men det sitter noe inn gampen når jeg prøver å dra dette av. Vil jo hlst ikke knekke noe. Men du mener det er bare til å dra rett av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2004 Det sitter O-ringer øvers på dysene, de sitter da inne i railen. Det er bare å dra av, selv om det virker umulig. Husk at det sannsynligvis også er noen festeskruer på railen, som holder den til innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 13, 2004 Skru av festeskruene og jukk av railen........den er festet med to eller tre skruer til innsuget tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 13, 2004 railen er skrudd fast med 2 skruer til innsuget.(de har jeg løsnet) Så det er evt at railen sitter litt godt fast i de O-ringene da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2004 Bruker å sitte godt på o-ringene ja!!! Men dra jevnt og fint opp......ikke bryt og bend slik du ødelegger o-ringene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 14, 2004 Og sett på de 5 låsene til dysene slik at dysene blir m opp m railen. Tror det er lettere å ta av dysene fra railen etterpå. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2004 ta av strømmen til dysene, vri om tenninga... da starter beninnpumpe og det blir trykk i railen fjern alleantennelige kilde, blir litt bensinsøl greit at motoren er rengjort og på forhånd, så ikke møkk renner ned i dysehøla sammen med bensina 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...