#1 Skrevet Juni 16, 2008 Har en audi a6 med 1,9 TDI 130hk motoren.. når jeg kjører på lave turtall, og akselerer så er det akuratt som om turboen kutter litt, får noen småe napp før den liksom kommer helt, dette skjer ikke hver gang.. vil ikke tro at dette er normalt.. (har nylig kjøpt bilen, så jeg har liten kjennskap til denne type bil) kan det være noe tull med turbo, eller er det luftlekarsje på innsuget ? noen tips ? vært flott å fått klartgjort dette slik at jeg ev. får ta det på garantien.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2008 Leste i en annen tråd om at dette kunne skyldes en N75-ventil, som gjør at turbotrykket blir ustabilt.. men hadde den da ikke vært slik hele tiden ? min får et rykk ved gasspådrag ved lave turtall.. Tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2008 Min 02 passat oppfører seg også slik som du beskriver, mest når motoren er kald. Har vært slik fra jeg kjøpte den for 2,5 år siden. Har kjørt 50k siden da uten at det verken er blitt værre eller bedre. Så spørs om det skal være slik?? Får ikke - har ikke hatt feilkoder, eller nødmodusdrift heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2008 Kan ikke forstå at det skal være slik.. men det er jo ingen andre som kommer med sine meninger her.. Min 02 passat oppfører seg også slik som du beskriver, mest når motoren er kald.Har vært slik fra jeg kjøpte den for 2,5 år siden. Har kjørt 50k siden da uten at det verken er blitt værre eller bedre. Så spørs om det skal være slik?? Får ikke - har ikke hatt feilkoder, eller nødmodusdrift heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2008 Dette minner mye om min A6 også. Vært sånn siden jeg fikk den for nesten 3 år siden. Det kan rykke en gang innimellom på lavt turtall. Men ikke veldig ofte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2008 Er sånn på min golf 00mod. også.. Å jeg fikk akkurat ny turbo. Men har akkurat handla meg Vw så jeg har ikke satt meg godt inn i disse bilene ennå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2008 Vil tro det er egr ventilen som forårsaker dette, den slipper uforbrente gasser tilbake i innsuget for å spare miljøet. Dette kan medføre at motoren "snubler" litt når man skal gå på gassen igjen. Min var ihvertfall slik, samt at den noen ganger var merkelig kraftløs ved igangkjøring. Søk etter egr under teknisk og det er opptil flere tråder om emnet. Mange inkludert meg som har koblet ut EGR med veldig godt resultat. Kan og være vel verdt bryet å sjekke innsuget da bieffekten av oljedamp i innsuget og varm eksosluft ofte er igjengrodde innsugskanaler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 18, 2008 Vil tro det er egr ventilen som forårsaker dette, den slipper uforbrente gasser tilbake i innsuget for å spare miljøet. Dette kan medføre at motoren "snubler" litt når man skal gå på gassen igjen. Min var ihvertfall slik, samt at den noen ganger var merkelig kraftløs ved igangkjøring. Søk etter egr under teknisk og det er opptil flere tråder om emnet. Mange inkludert meg som har koblet ut EGR med veldig godt resultat. Kan og være vel verdt bryet å sjekke innsuget da bieffekten av oljedamp i innsuget og varm eksosluft ofte er igjengrodde innsugskanaler. Okey, dette må prøves litt irriterende at det er slik synest jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...