Problemer med 1,9 TDI 130 hk

Anbefalte innlegg

Har en audi a6 med 1,9 TDI 130hk motoren..

når jeg kjører på lave turtall, og akselerer så er det akuratt som om turboen kutter litt, får noen småe napp før den liksom kommer helt, dette skjer ikke hver gang.. vil ikke tro at dette er normalt.. (har nylig kjøpt bilen, så jeg har liten kjennskap til denne type bil) kan det være noe tull med turbo, eller er det luftlekarsje på innsuget ? noen tips ? vært flott å fått klartgjort dette slik at jeg ev. får ta det på garantien..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste i en annen tråd om at dette kunne skyldes en N75-ventil, som gjør at turbotrykket blir ustabilt..

men hadde den da ikke vært slik hele tiden ? min får et rykk ved gasspådrag ved lave turtall..

Tips ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 02 passat oppfører seg også slik som du beskriver, mest når motoren er kald.

Har vært slik fra jeg kjøpte den for 2,5 år siden.

Har kjørt 50k siden da uten at det verken er blitt værre eller bedre. Så spørs om det skal være slik??

Får ikke - har ikke hatt feilkoder, eller nødmodusdrift heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke forstå at det skal være slik.. men det er jo ingen andre som kommer med sine meninger her..

Min 02 passat oppfører seg også slik som du beskriver, mest når motoren er kald.

Har vært slik fra jeg kjøpte den for 2,5 år siden.

Har kjørt 50k siden da uten at det verken er blitt værre eller bedre. Så spørs om det skal være slik??

Får ikke - har ikke hatt feilkoder, eller nødmodusdrift heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette minner mye om min A6 også. Vært sånn siden jeg fikk den for nesten 3 år siden. Det kan rykke en gang innimellom på lavt turtall. Men ikke veldig ofte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sånn på min golf 00mod. også.. Å jeg fikk akkurat ny turbo. Men har akkurat handla meg Vw så jeg har ikke satt meg godt inn i disse bilene ennå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er egr ventilen som forårsaker dette, den slipper uforbrente gasser tilbake i innsuget for å spare miljøet. Dette kan medføre at motoren "snubler" litt når man skal gå på gassen igjen. Min var ihvertfall slik, samt at den noen ganger var merkelig kraftløs ved igangkjøring. Søk etter egr under teknisk og det er opptil flere tråder om emnet. Mange inkludert meg som har koblet ut EGR med veldig godt resultat. Kan og være vel verdt bryet å sjekke innsuget da bieffekten av oljedamp i innsuget og varm eksosluft ofte er igjengrodde innsugskanaler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er egr ventilen som forårsaker dette, den slipper uforbrente gasser tilbake i innsuget for å spare miljøet. Dette kan medføre at motoren "snubler" litt når man skal gå på gassen igjen. Min var ihvertfall slik, samt at den noen ganger var merkelig kraftløs ved igangkjøring. Søk etter egr under teknisk og det er opptil flere tråder om emnet. Mange inkludert meg som har koblet ut EGR med veldig godt resultat. Kan og være vel verdt bryet å sjekke innsuget da bieffekten av oljedamp i innsuget og varm eksosluft ofte er igjengrodde innsugskanaler.

Okey, dette må prøves ;) litt irriterende at det er slik synest jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.