Bygge om A4 2,5 Tdi til 3,0 Tdi

Anbefalte innlegg

Jeg har tanker om og bygge om min A4 2,5 2000mod om til 3,0.

Hadde tenkt og ta motor og gear fra en 06 eller 07.

Er det noen som vet hvor omfattende dette er?

Hjelp og tips mottas med takk, hadde vært artig og bygd denne og trimmet videre på 3 literen...nærmere 300 gamper hadde gjort seg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve motoren er nok ikke den aller verste å få inn, girkassen kan være litt verre. I tillegg ser jeg for meg et lite helvete med ledningsnett, i tillegg til at bruktverdien på bilen vil stupe når den er ombygd. Har du manuell kasse kan du beholde den, er du beredt på at bilen er verdt heller lite og i tillegg gjerne tar mange timer med koblingsskjemaer går det an å iverksette.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he....hobbyer skal ta tid. skal i utgangspunktet bygge bilen godkjent ombygd...vil den synke så mye i verdi da?

Uansett så vil jeg ha en A4 som viser finger til mange såkalt heftige japser...det er jo en del av poenget mitt da.

"Sprek" japse som kun ser baklysa på Audi diesel...Helt konge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ikke bruke pengene og tiden det ville tatt å få inn 3Litern og trimme 2,5litern? : klø : Kan da få mye ut av "tofemmen" også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ikke bruke pengene og tiden det ville tatt å få inn 3Litern og trimme 2,5litern? : klø : Kan da få mye ut av "tofemmen" også ;)

Med tanke på kvaliteten på den 2,5 motoren, så er vel det første man må gjøre å få custom-laget absolutt alle mekaniske komponenter i hardt stål, ikke den blautfisk-legeringen det er originalt. Dessuten har man jo alltid alternativet med å først bruke tid og penger på å få inn en 3-liter, og så senere bruke det samme beløpet igjen på å trimme denne, så kan det jo bli riktig så heftig ;)

Utover det har jeg ikke mye fornuftig å komme med. Burde jo være mulig å få godkjent, siden B5-chassis er levert med mye større motorer enn den 3,0 TDI'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det har jeg tenkt også, samtidig som jeg har tiptronic som ikke tåler allverdens med trim...koster kroner og overhale den...har gjort det.

Men med 3 literen og tilhørende kasse er jo dette tilpasset..

Gode råd og fremgangsmetoder mottas med takk!!!

Er det forresten noen som har anbefaling til eksos med dobbel utblås til B5 2000? Erfaringer noen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.