#1 Skrevet Juni 17, 2008 Så litt på Autohausaz da folk mener jeg burde bytte ventilstyringene på eksossiden om man først er av med toppen.. Kom over disse http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=zfvtlc45oqvpoc55ouru3yz1&makeid=800002@Audi&modelid=1009347@S4%20&year=1993&cid=20@Engine%20Parts,%20Seals%20%26%20Gaskets&gid=5776@Valve%20Guide SJekk prisen.. 10 ,- mot 260,- som er vanlig pris.. hvordan er holdbarheten på disse da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2008 Ser ut som ventilstyringer dette ja. De blir mest slitt på eksos-siden pga at der er det ikke "smøring" i form av bensin har jeg blitt fortalt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2008 Bare å kjøpe Er nok flere her inne som har brukt de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2008 Jepp, de så veldig like ut som de jeg kjøpte fra Scott Mocry, tror jeg ga opp mot $3 pr stk da.. De er nok minst like gode som de originale! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2008 Så litt på Autohausaz da folk mener jeg burde bytte ventilstyringene på eksossiden om man først er av med toppen.. Kom over disse http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=zfvtlc45oqvpoc55ouru3yz1&makeid=800002@Audi&modelid=1009347@S4%20&year=1993&cid=20@Engine%20Parts,%20Seals%20%26%20Gaskets&gid=5776@Valve%20Guide SJekk prisen.. 10 ,- mot 260,- som er vanlig pris.. hvordan er holdbarheten på disse da? Hvorfor bytter du ikke på innsug siden samtidig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2008 Hvorfor bytter du ikke på innsug siden samtidig? vet egentlig ikke... hehe er det vanskelig og bytte disse? som du sier, så er det vell bare og bytte alle når man først har toppen av.. Trenger vell ikke bytte løfterne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2008 vet egentlig ikke... hehe Trenger vell ikke bytte løfterne? ikke utenom om man har ventilklakk/tikking. Uansett så kan man skifte løfterne selv om toppen er på, så dette er ikke noe du MÅ gjøre nå mens toppen er ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2008 ikke utenom om man har ventilklakk/tikking.Uansett så kan man skifte løfterne selv om toppen er på, så dette er ikke noe du MÅ gjøre nå mens toppen er ute. ok, har ikke tikking nei... så da venter vi med løfterne Satser på og bytte styringene nå samtidig da... men hvordan byttes disse? er det noen form for justering, eller er det bare inn/ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 17, 2008 Jonus forklarte meg at han la toppen på steikeplata på et par hundre grader....krydra litt med chicken-tandorii og banka de lett ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 17, 2008 ok, har ikke tikking nei... så da venter vi med løfterne Satser på og bytte styringene nå samtidig da... men hvordan byttes disse? er det noen form for justering, eller er det bare inn/ut? De presses inn/ut og kappes/justeres etterpå... Motorverksted ala OSS og EBB gjør sånt.. Hvis du skal bytte eksosstyringene hadde jeg tatt innsug å , koster deg 100kr ekstra i deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 17, 2008 Styringene presses ut og de nye presses inn igjen etter at du har målt at dem ikke er mer enn 3/100 mm større og i hvertfall ikke mindre enn de gamle. Viktig å passe på at høyden på dem blir lik som der de gamle satt. Etter å ha pressa dem inn kan det tenkes dem må hones opp for å få riktig klaring til ventilen. Like ofte må dem kones innvendig etter pressing. Etter å ha bytta ventilstyringer bør man slipe ventiler og frese ventilseter ettersom man ikke greier å få de nye styringene nedi med nøyaktig samme vinkel som de gamle var slitt til, altså vil ventilen ikke tette så bra som den bør, eller ikke i det hele tatt. Det stemmer at det er eksos-styringene som blir fortest slitt, men innsug er ikke mye bedre dem heller. Så bare å ta fram pressa å dytte ut de gamle og sette inn de nye Men hvor du kjøper de styringene til 260 kr tror jeg ikke jeg vil vite Jeg kjøper dem til veiledende pris her hjemme et sted mellom 50 og 70 kr pr stk + mva. Riktignok mye dyrere enn det noen kjøper dem til på nettet, men da er jeg sikker på at det er topp kvalitet, dem blir slitt fort nok som dem gjør på disse "superkvalitets-bilene" vi liker så godt Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 18, 2008 Ok.. Står på autohausaz at listeprisen er $52.03 .. syns dette var litt drøyt Tror egentlig ikke at denne jobben er noe for meg, har ikke noe utstyr for og presse ut og inn disse styringene.. og ikke vill jeg legge toppen på ovnen min med keramisk topp Men det finnes vell utstyr for dette? OM det så er, så kan jeg sikkert bare levere den til et verksted og få dem til og bytte styringene.. og da tar dem vell resten åsså.. blir vell fort 10K da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 18, 2008 Blir ikke så dyrt vil eg tro. Fikk min topp overhalt/portet/planslipt. Leverte inn toppen komplett og fikk den tilbake komplett bare med nye deler. Eg skiftet alt i toppen. Kom da med delene sjøl så betalte for arbeidet med demontering/montering porting og planing. E en 8v topp. Dette kom på 4500,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 18, 2008 Styringene presses ut og de nye presses inn igjen etter at du har målt at dem ikke er mer enn 3/100 mm større og i hvertfall ikke mindre enn de gamle.Viktig å passe på at høyden på dem blir lik som der de gamle satt. Etter å ha pressa dem inn kan det tenkes dem må hones opp for å få riktig klaring til ventilen. Like ofte må dem kones innvendig etter pressing. Etter å ha bytta ventilstyringer bør man slipe ventiler og frese ventilseter ettersom man ikke greier å få de nye styringene nedi med nøyaktig samme vinkel som de gamle var slitt til, altså vil ventilen ikke tette så bra som den bør, eller ikke i det hele tatt. Det stemmer at det er eksos-styringene som blir fortest slitt, men innsug er ikke mye bedre dem heller. Så bare å ta fram pressa å dytte ut de gamle og sette inn de nye Men hvor du kjøper de styringene til 260 kr tror jeg ikke jeg vil vite Jeg kjøper dem til veiledende pris her hjemme et sted mellom 50 og 70 kr pr stk + mva. Riktignok mye dyrere enn det noen kjøper dem til på nettet, men da er jeg sikker på at det er topp kvalitet, dem blir slitt fort nok som dem gjør på disse "superkvalitets-bilene" vi liker så godt Lykke til. 034 selger jo orginalstyringer til 350kr eller noe sånt for alle 20 da... Hvertfall hva jeg så utofra navnet på dem og sån.. Kan da uansett ikke være SÅ sjukt dårligere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 18, 2008 034 selger jo orginalstyringer til 350kr eller noe sånt for alle 20 da... Hvertfall hva jeg så utofra navnet på dem og sån.. Kan da uansett ikke være SÅ sjukt dårligere? Nei garantert ikke dårligere enn de originale, for dem er jo elendige...derfor vi ikke kjøper de originale Fra spøk til alvor, dem er helt sikkert bra nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...