#1 Skrevet Juni 17, 2008 Hei Kjøpte meg i forrige uke en 91 modell S2 Coupe 3B. Han jeg kjøpte den av sa at den ikke ville starte når den var varm, men når den droppet under 70C så var det ingen problem. Jeg har ikke hatt dette problemet på bilen inntil igår når jeg stoppet og fyllte bensin. Da fyrte den på 3 forsøk og gikk helt normalt. Bilen starter fint når den er kald. Idag når jeg skulle på jobb fyrte den og gikk i ca 1 sekund før den kubbet. Kinte 3-4 ganger, men niks nada skjedde ( bensinpumpen gikk). Veivakselsensor? Forrige eier hadde fått ut feilkode G40= Hallgiver. Dette kan sikkert forklare hvorfor den ikke starter når den er varm, men ifølge kvitteringer fra tidligere verkstedsopphold så har denne vært skiftet 2 ganger tidligere. Leveres jo ikke løs. Må kjøpe komplett fordeler etter det jeg har hørt. Er dette en typisk svakhet på disse motorene? Setter stor pris på råd & tips:) MVH Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2008 ingen som har en ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2008 Har holdt på ei stund med en S4 her i haugesund som gikk ei stund med hall sensor feilkode. Til slutt ville den ikkje starte og da viste det seg at kilen på nedre registerhjulet hadde knekt(kjent problem). Bilen gikk en stund men til slutt hadde reimhjulet flytta seg så mykje på veiven at sensoren(e) kom utenfor måleområdet. Bensinpumpa går men det er ikkje gnist. Om du har kun hall sensor feilkode men meiner at sensoren er iorden så kan det være dette som har skjedd;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2008 Den hallgiverfeilen skal du bare overse, du kan bytte så mange du vil men du blir ikke kvitt den feilkoden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2008 Har holdt på ei stund med en S4 her i haugesund som gikk ei stund med hall sensor feilkode. Til slutt ville den ikkje starte og da viste det seg at kilen på nedre registerhjulet hadde knekt(kjent problem). Bilen gikk en stund men til slutt hadde reimhjulet flytta seg så mykje på veiven at sensoren(e) kom utenfor måleområdet. Bensinpumpa går men det er ikkje gnist. Om du har kun hall sensor feilkode men meiner at sensoren er iorden så kan det være dette som har skjedd;) Takker for svar, Lasse. Hørte du hadde snakket med Roger tidligere idag. Jeg skal turne motoren imorgen og se om merkene stemmer. Bestilte "Crank Pulley Cog, Audi I5 "Super Torque" fra 034EFI + diverse. Bytter reg,reim + vannpumpe,veivhjul osv når jeg har fått trim-bitene fra deg. Får håpe det blir jubel da: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 18, 2008 Den hallgiverfeilen skal du bare overse, du kan bytte så mange du vil men du blir ikke kvitt den feilkoden. Der tar du nok litt feil...er triggersensoren som legger feilkoder hele tiden.ikke hallgiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 18, 2008 Om bilen starter hver gang under 70c kan du ha med en boks med kjølespray...kan du spraye litt på hallgiver og se om det hjelper. Ellers ville jeg lest ut feilkoder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 18, 2008 Der tar du nok litt feil...er triggersensoren som legger feilkoder hele tiden.ikke hallgiver. På biler med vanlig fordeler så får du jo opp feil Hallgiver G40, og den får du ikke slettet og det nytter jo heller ikke å bytte ut fordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 12, 2008 En liten update her. Fant ut av problemet for vel 2 uker siden. Målte hallgiver med Fluke og den fungerte som den skulle. Etter mye om og men målte vi signaler til tenningsmodul og coil. Her var noe som ikke stemte. Konkluderte med at tenningsmodulen var gåen, noe som stemte veldig bra. Fikk tak i ny og bilen fyrte på første forsøk:) Audisenteret skulle ha 2200kr for coil og tenningsmodul. Tenningsmodulen ble ikke levert løs. Fikk skrevet opp orginalnummeret og ringte en bekjent på Hellanor Bergen. Joda de kunne skaffe løs tenningsmodul til den nettesum av 500kr;) Bare så folk er obs på det;) God helg og takk for alle tips&råd underveis.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...