Ang. lastavhengig br.ventil på Golf3

Anbefalte innlegg

Finnes det noen logikk i hvilke biler som skal ha denne ventilen og hvilke biler som IKKE trenger den.

Er nettopp ferdig å bygge om en G3 1,4 til 1,8i. så er litt i tvil om jeg trenger lastavhengig ventil på den.

Har sett andre 1,8i uten denne ventilen liksom...

anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teksten er nå korrigert, slik at jeg ikke sprer vranglære;):

Vil tro at G3 med ABS IKKE har lasteventil. Jeg har i alle fall ennå til gode å se en G3/Vento med både lasteventil og ABS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at G3 med ABS har lasteventil (men ta det med et lite forbehold, ettersom G3 ikke helt er mitt felt;)). Jeg har i alle fall ennå til gode å se en G3/Vento med både lasteventil og ABS.

G3 uten abs har ventilen mener du?

Burde det da ikke være ventil på min 1,4 uten abs?

Burde vel kanskje høre med møller-teknisk hva de sier om saken.

HÅPER jeg slipper å bygge om til ventil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler uten ABS har lasteavhengig ventil. ABS-systemet regulerer selv bremsetrykket til hvert hjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror han skrev feil, mener G3 ikke har ventil om de har ABS, uten at jeg tørr garantere det. :)

Jeg hadde det ikke på min gamle, som var en '96 med ABS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler uten ABS har lasteavhengig ventil. ABS-systemet regulerer selv bremsetrykket til hvert hjul.

ja, men hvorfor er det da ikke ventil på min 94mod uten ABS?

Teorien er god, men den har et lite hull:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi det er en 1.4, tenker jeg.. På Golf 2 var det kun 1.8 90 hk og oppover som hadde ventil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 95 1.8 90hk med ventil og uten ABS mens min 96 stv med ABS ikke hadde ventil.

Men 1.4 60hk ABD har jo trykkavhengige ventiler som sitter på mastepumpe i stedet.

Mens andre modeller uten ABS har lastavhengig ventiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 95 1.8 90hk med ventil og uten ABS mens min 96 stv med ABS ikke hadde ventil.

Men 1.4 60hk ABD har jo trykkavhengige ventiler som sitter på mastepumpe i stedet.

Mens andre modeller uten ABS har lastavhengig ventiler.

ok, da har vi sammenhengen.

Så da er jeg pent nødt å montere ventilen da? regner kanskje ikke med at de ventilene på hovedbremsesylinderen er gode nok når 1,8motoren står i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror han skrev feil, mener G3 ikke har ventil om de har ABS, uten at jeg tørr garantere det. :)

Jeg hadde det ikke på min gamle, som var en '96 med ABS.

JA, jeg skrev feil ovenfor. Slik går det når man begynner på setningen flere ganger og snakker i telefon underveis;).

Grunnen til at 1,4 (kanskje 1,6 75HK også) ikke måtte ha lasteventil kan være at de har små tromler bak og liten HBS? Ikke usannsynlig at bilene med små motorer har mindre bremsesylindre inni tromlene også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at G3 med ABS har lasteventil (men ta det med et lite forbehold, ettersom G3 ikke helt er mitt felt;)). Jeg har i alle fall ennå til gode å se en G3/Vento med både lasteventil og ABS.

Var ikke det egentlig litt motstridende? ;)

Kan forøvrig nevne at jeg har en av sorten selv, en 94 mod med ABS og lastavhengig ventil.

Hvorfor er denne ventilen egentlig montert i hele tatt?

Det gikk vel ikke mange år før den fikk fyken og siden har ingen sett de på nyere biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke det egentlig litt motstridende? ;)

Retta på nå;). Det er helt riktig at den opprinnelige teksten var både motstridende, misvisende og riv ruskende gal. Slik går det når det er forbigående brudd på billedsambandet med hjernen. Til mitt forsvar må det sies at jeg har tenkt riktig - bare ikke greid å omsette tanken gjennom tastaturet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.