#1 Skrevet Juni 17, 2008 Bilen til søskenbarnet mitt går ikke helt som den skal fortiden.... er 2.3 5syl NF motor... Går pent på tomgang , og bruker ikke mer bensin en vanlig...., men den er SKIKKELIG dau..... , bruker en evighet bare på å komme opp i 80kmt..... , Har merka meg en dårlig jording , den fra toppen..... , og har gått over de fleste kontakter .... men alt virker greit. Bensinpumpa er grei , og nytt filter.... Han sier at noen ganger kan den virke litt sprekere.... ,men det er ikke lenge.. Har lurt litt på lambda , men synes det er litt rart siden den har normalt forbruk osv.... Starter greit både varm og kald... Hvilke andre ting kan på virke ytelser på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2008 Tett luftfilter, tett katalysator, falskluft (sprukkne slanger etter luftfilter) bare noen forslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2008 Flotte greier Greit å ha en huskeliste når man skal ut å se , har blitt så vant til 20Vt nå.... så en glemmer da gode gamle 2.3 triks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2008 Fant og bytta en liten morken vackumslange på innsuget , og rensa en litt skittent luftfilter.... Pussa litt i fordelerlokk og på rotor , bytta også til nye plugger..... og la opp ny jording til toppen... Dro så ut på en liten prøvetur.... men ingen endring , gikk kansje litt renere..... , men fortsatt lite slapp Prøvde med og uten lambda uten merkbar forskjell..... ,så den blir bytta Etter en anonymt tips kammen også sjekka for slitasje , men den var jo strøken 5`er SÅH... ,da blir det neste en CO måling..... , vi gir ikke opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2010 sinnsykt gammel tråd men... fant du ut noe her? har litt samme problemet selv.. NG motor vel å merke:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2010 (endret) Neida , bilen ble satt bort etter en stund da den ble værre ,og jeg tror den står der fortsatt Bilen kunne starte helt fint , null problemer ..... frisk og fin. Kjørte 300m bortover gata , stoppa på rødt lys.... og når han tok løs på grønt , så harka og Fjuska den og var helt sinnsykt dau... Måtte virkelig jobbe for å få turtall. Neste dag kunne det være omvendt , fikk den i gang etter en god del kinning... og var skikkelig sur og jævlig Hosta seg nedover veien , men ved neste stopp var den frisk og fin. Altså den var helt uberegnelig.... Noen lokale mekanikere var overbevist om at det var tenningsfeil , så det meste ble bytta , plugger , kabler , coil , fordeler. Bensinpumpe , Bensinfilter +++ Men den ble ikke bedre , så han gidde ikke mer.....han mista trua , og kjøpte seg volvo igjen..... Jeg er overbevist om at det er innsprøytninga som er på jordet (sommer ganske vanlig på disse) , og bare å bytte hele greia... Den har tross alt gått 400.000km ++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...