Hvilke låsebolter? Noen hensikt?

Anbefalte innlegg

Hvilke låsebolter anbefaler dere?

Hvilke er "best"?

Hvor kjøpte dere disse?

 

Og er det noen hensikt med låsebolter? Virker jo som felger blir stjelt selv med låsebolter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen SKAL ha felgene dine, så hjelper de vel lite.

 

Hørt om de som bare har 1 stk pr hjul så skrur de bare ut de andre og setter bilen ned så den siste knekker...

 

Men, du sikrer deg jo mot små krimminelle... Og jeg synes de er det værste, de skal som regel ødelgge alt de kommer over samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg velger vertfall å tro at det hjelper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre enn ingenting, men som nevnt - skal noen ha felgene dine så får de nok felgene dine. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driten er at hvis du har låsebolter og de ikke får av felgene men bare ødelegger og herper, får du ingenting igjen på forsikringen(kan hende noen dekker dette da). Gar du ikke låsebolter og de tar med seg felgene får du nye på forsikringen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt annpå typen felg/bolt er det plass til pipe på utside av låsebolten er det fryktelig lett å få disse opp

vi har spesialpiper på jobb til å ta ut deffekte låsebolter,tenker de har ett slikt sett meg,er en enkel sak ofte da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungere egentlig låsebolter, helst svar uten å bare bruke rå latter mot meg nå da? Eneste måten jeg klarer se for meg at felgene skal være sikre, blir at boltene er bak ett deksel, men istedet for at dette bare klipses på, må man sette i en nøkkel, som gjør at klipsene trekker seg sammen så man kan ta av/på dekselet. Tror jeg skal ta patent på det, om det ikke allerede finnes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungere egentlig låsebolter, helst svar uten å bare bruke rå latter mot meg nå da? Eneste måten jeg klarer se for meg at felgene skal være sikre, blir at boltene er bak ett deksel, men istedet for at dette bare klipses på, må man sette i en nøkkel, som gjør at klipsene trekker seg sammen så man kan ta av/på dekselet. Tror jeg skal ta patent på det, om det ikke allerede finnes.

 

De finnes i allslags former å typer.. Ofte har de et eget spor, gjerne i form av torx med flere eller mindre kanter.. Mine er en slags 12-16 stjerners nøkkel som man må ha nettopp denne "han" nøkkelen som passer i for å komme til.

 

Andre kan gjerne være en 7kant nøkkel slik at vanlig pipe ikke passer.

 

Eller rett å slett et spor med spesielt mønster på som man må ha den spesielle pipen som hører til for å få den på.

 

Her er et bilde av et sett. Kan du se hvordan utformingen på "hodet" til boltene er.

 

CFE414.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungere egentlig låsebolter, helst svar uten å bare bruke rå latter mot meg nå da? Eneste måten jeg klarer se for meg at felgene skal være sikre, blir at boltene er bak ett deksel, men istedet for at dette bare klipses på, må man sette i en nøkkel, som gjør at klipsene trekker seg sammen så man kan ta av/på dekselet. Tror jeg skal ta patent på det, om det ikke allerede finnes.

 

Beklager å måtte skuffe deg, men det finnes allerede. :)

 

 

Det man kan gjøre er å kjøpe 4 (eller 5) forskjellige typer låsebolter og sette en av hver i hvert hjul. Da blir det kanskje litt mer stress å få de av for tyven. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager å måtte skuffe deg, men det finnes allerede. :)

 

 

Det man kan gjøre er å kjøpe 4 (eller 5) forskjellige typer låsebolter og sette en av hver i hvert hjul. Da blir det kanskje litt mer stress å få de av for tyven. : klø :

 

Med fare for at de herper felgen rundt boltene og du sitter der med skjegget i kassa og får ingenting i erstatning: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.