Anbefalte innlegg

hi,

jeg har et lite problem, kanskje finner jeg her litt hjelp.

i fjor kjøpte jeg i tyskland en golf2 vr6 turbo, men nå vet jeg ikke hvordan jeg få norsk skilt på den.

har noen tipps hvordan det går?

må jeg kanskje bygge alt om i en norsk golf2?

stor takk hvis noen kan hjelpe meg litt.

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du TUV papirer på ombygginga så har du muilgens en sjans, har du ikke dette har du nok en vanskelig oppgave forran deg med tanke på å få skilt på den. Har du TUV papir og dermed skulle være så heldig å få den godkjent med VR6t så har du sannsynligvis også en dyr regning fra tollvesenet i vente da importavgiftene på en VR6t er ganske mye høyere enn på f.eks. en 1.8 90 hk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tak i en Golf II og få den EU godkjent for to år, så tar du chassis nr fra den og flytter nr over, vips har du en fin fin bil helt til den dagen du kræsjer med den og noen blir skadet, da sitter du i saksa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tak i en Golf II og få den EU godkjent for to år, så tar du chassis nr fra den og flytter nr over, vips har du en fin fin bil helt til den dagen du kræsjer med den og noen blir skadet, da sitter du i saksa.

 

Som Tord sier vil du få en ganske saftig avvgift om du godkjenner og registrer denne bilen.

 

Alternativet til Aiko's løsning er å kjøpe en Golf 2 for så å flytte over all teknikken. Det blir nok vanskelig nok å få dette godkjent også, men det vil ihvertfall bli rimeligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har TÜV papierer til den, men godkjent i tyskland betyr nesten godkjent i norge?

da er det vel best via tollvesnet/biltilsynet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har TÜV papierer til den, men godkjent i tyskland betyr nesten godkjent i norge?

da er det vel best via tollvesnet/biltilsynet?

Det foreligger vel ingen automatikk i at godkjent i Tyskland betyr godkjent i Norge, men det vil gjøre godkjenninga betydelig lettere.

 

Det første du burde gjøre er å ta kontakt med din lokale trafikkstasjon, evt Spesialgruppa for godkjenning av ombygde kjøretøy på Løren.

Forfatt en søknad om godkjenning og registrering av kjøretøyet og legg inn med så mye dokumentasjon som mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har TÜV papierer til den, men godkjent i tyskland betyr nesten godkjent i norge?

da er det vel best via tollvesnet/biltilsynet?

 

Dersom ombygging er TUV godkjent og den i det Tyske vognkortet står registert som VR6t så bør dette være fullt mulig å få godkjent også i Norge... men igjen så må du huske på at dersom du viser dette må du betale avgifter deretter! Dersom den er registert i Tyskland med f.eks. 300 hk så er avgiftene ca 100.000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.