#1 Skrevet Juni 18, 2008 Spurte ''Ida'' på vegvesen.no om hva jeg trengte for godkjenning og fikk dette svaret: For å godkjenne et senkesett eller et hevesett, må du bestille time hos en av våre trafikkstasjoner på telefon 06650. Til kontrollen må du ha med deg: vognkort del 1 og del 2 hvis du har ny type vognkort. Vi trenger også godkjenningspapirer på senkesettet samt et målebrev fra hjulkontroll som du skaffer fra godkjent verksted. Hvis det er ventil for bremsekraftkontroll på bakakselen skal denne dokumenteres kontrollert. ''Hvis det er ventil for bremsekraftkontroll på bakakselen skal denne dokumenteres kontrollert.'' Hva er det og gjør de det på 4 hjulskontrollen isåfall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2008 uten å vite helt sikkert så tror jeg ikke det er det på golf IV. det er vel en ventil som justerer hvor mye bakbremsene skal ta etter hvor tungt lastet du er.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2008 Biler med ABS har ikke lasteavhengig ventil, så ingen justering er nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2008 Takk for gode svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2008 Biler med ABS har ikke lasteavhengig ventil, så ingen justering er nødvendig. Stemmer ikke helt, har ABS på min og der e det orginalt lasteventil. Men har lest og hørt flere ganger at det ikke e påkrevd med lasteventil på biler med ABS. Snakket med biltilsynet om dette, men de sa hvis det e der orginalt så ska det være der. Har og snakket med verksteder og da fikk eg som svar at hvis man har ABS så ser de ikke etter lasteventil. Eg har fjernet den på min og satt inn en manuelt justerbar ventil. Men sånn som eg har forstått så e hvis framhjulene låser seg før bakhjulene så e det god knall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 18, 2008 Stemmer ikke helt, har ABS på min og der e det orginalt lasteventil. Men har lest og hørt flere ganger at det ikke e påkrevd med lasteventil på biler med ABS. Snakket med biltilsynet om dette, men de sa hvis det e der orginalt så ska det være der. Har og snakket med verksteder og da fikk eg som svar at hvis man har ABS så ser de ikke etter lasteventil. Eg har fjernet den på min og satt inn en manuelt justerbar ventil. Men sånn som eg har forstått så e hvis framhjulene låser seg før bakhjulene så e det god knall:) Noen unntak er det, men i dette tilfellet så er det ikke nødvendig å justere noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 18, 2008 hehe i min 86 mod chroma turbo var det både abs og lasteavhengighets ventil. Ett sted nektet de å godkjenne for den virket ikke helt.. men dro bare til et annet verksted hvor det ikke var noe problem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 19, 2008 hehe i min 86 mod chroma turbo var det både abs og lasteavhengighets ventil. Ett sted nektet de å godkjenne for den virket ikke helt.. men dro bare til et annet verksted hvor det ikke var noe problem... Litt som bt altså.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...