Lekkasje i varmeregister Golf II?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

 

Håper noen her kan hjelpe meg litt.

 

Mener å tro at det er noe lekkasje et sted i varmesystemet mitt på Golfen.

 

Det begynte med at det luktet "litt" frostvæske ved brukt av varmeapparatet.

Etterhvert dugget noe forfedelig på rutene ved varmluft, men det er ok ved kaldluft.

nå, etter at blien blir varm, og varmluft skrus på kommer det bare damp ut av luftedysene.ok fortsatt ved kaldluft.

Vet at det er lekkasje et sted, men hvor er det mest sannsynig?

Er det store jobben å få ut varmeregisteret.Noen som har erfaring ved bytte av denne? Pris osv.

Hadde vært fint med noe innspill, før jeg begynner å skru.:confused: :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Svein Gjerstad

Heisann folkens.

 

Håper noen her kan hjelpe meg litt.

 

Mener å tro at det er noe lekkasje et sted i varmesystemet mitt på Golfen.

 

Det begynte med at det luktet "litt" frostvæske ved brukt av varmeapparatet.

Etterhvert dugget noe forfedelig på rutene ved varmluft, men det er ok ved kaldluft.

nå, etter at blien blir varm, og varmluft skrus på kommer det bare damp ut av luftedysene.ok fortsatt ved kaldluft.

Vet at det er lekkasje et sted, men hvor er det mest sannsynig?

Er det store jobben å få ut varmeregisteret.Noen som har erfaring ved bytte av denne? Pris osv.

Hadde vært fint med noe innspill, før jeg begynner å skru.:confused: :confused:

 

En kompis av meg hadde dette problemet for ikke så lenge siden, da var det slange fra motor som gikk igjen torpedo vegen som hadde sprekt, så undersøk alle slanger først, må du bytte hele er jeg redd det er mye jobb for deg. Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har skjedd TO ganger i 90q'en min. Plastikken som er brukt på varmeregisteret blir noe dårlig etter 15 år med tempraturforskjeller. Er selve inntaksrøret som har en tendens til å sprekke, som gjør at vannet renner ned i "register-huset". Vannet blir da enten ført opp til frontruta, eller ned i gulvet, litt etter som hvor du styrer varmlufta. Er det mye vann renner det bare rett gjennom alt, og ender opp i gulvet uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmeregisteret på min Passt 89 sprakk for et år siden. Jeg skiftet det selv. Registeret mitt kostet ca 1000 lappen. Tror nok at ditt er ganske likt og ligger i samme prisklasse.

 

Arbeidet med demontering var ganske omfattende, måtte demontere hele dashbordet. Tror nok det gikk 6 - 8 timer totalt for en amatør.

 

Dersom du ikke har spesielle interesser eller litt erfaring ville eg nok anbefale å levere inn bilen eller få noen til å hjelpe deg.

 

Ikke verdens største utfordring å gjøre jobben sjøl, men du bør ha tunga beint i munnen og ikke være den stressete typen..

 

Mr Lurel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

 

Har sjekka litt om pris, og ser at de skal ha ca. 330,- til 550,- på NBS Det var ikke gærnt, syns jeg.

 

Mener dere at jeg må ha ut hele dashbordet?.

Eller kan jeg kanskje klare å få det ut under dashbordet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registeret sitter inne selve luftfordeler-huset, så du må ut med dashbordet og huset. Er noen timers arbeid ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmeregistret på VR6n gikk i stykker i januar. Samme som sitter på Golf mk2. Måtte ut med hele dashbordet ja. Kostet ca 1000,- for nytt. Golf mk2 ble kalt inn til service for noe år siden pga dette problemet. Det ble byttet varme register.

Samme driten sitter på Corrado, og jeg hadde mange timer med skruing for å bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har nå begynt å skru dashbordet.

 

Problemet er nå at det sitter som bare f...en i toppen mot frontruta.

Mener å ha fått løsnet alle skrurer som jeg kan se.

Sitter det i noen låsespor i toppen eller er det festet på noen annen måte tro?

 

Frontruta har vært byttet og det ser ut som dashbordet kan ha vært ute før.Kan det ha blitt limt i forkant for å sitte tro?

 

 

Noen som har noen smarte triks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Svein Gjerstad

Ja, har nå begynt å skru dashbordet.

 

Problemet er nå at det sitter som bare f...en i toppen mot frontruta.

Mener å ha fått løsnet alle skrurer som jeg kan se.

Sitter det i noen låsespor i toppen eller er det festet på noen annen måte tro?

 

Frontruta har vært byttet og det ser ut som dashbordet kan ha vært ute før.Kan det ha blitt limt i forkant for å sitte tro?

 

 

Noen som har noen smarte triks.

 

Når varmeregistret på 2'er golfen min røyk, så klarte jeg å dra det ut på siden av konsollen uten å demontere så veldig mye. Var trangt men sparte meg for masse arbeid. Tror delen kostet 700,- da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut på siden?

 

Hvilken side.

SEr ut som det lettest kan tas ut på høyre side, under hanskerommet.

 

Må vel løsne alt av rørsystem da vel kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Svein Gjerstad

Ut på siden?

 

Hvilken side.

SEr ut som det lettest kan tas ut på høyre side, under hanskerommet.

 

Må vel løsne alt av rørsystem da vel kanskje?

 

ja, på høyre siden. løsnet opp de som satt igjennom torpedo veggen og det som holdt fast. Mulig jeg bare tok bort midtkonsollen. Husker ikke helt. Men trengte ihvertfall ikke ta ut dashbordet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har du fått bytta registeret?

Holder på med samme jobben selv nå..... Fikk du det til uten å fjerne dashbordet? Iflg. Haynes-håndboka skal det være mulig, men jeg har problem med å forstå hvordan det skal gå til.....

Har problemer med å finne skruene som holder dashbordet i forkant, mot frontruta.

Huset til varmeapparatet må vel deles på et vis, men det ser ikke ut til å være så enkelt, hvertfall hvis man vil være sikker på å unngå å skade det.....

Tips mottas med takk!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om dere har problemer med at dashen henger oppe med frontruta, husk å skru av de to 10mm muttrene som du finner nede i vannkassa ;-)

 

når de er av er det bare å lirke driten ut.

 

skal også sies at det stemmer det haynes sier, det er ikke nødvendig å skru ut hele dashen for å ta ut varmeregisteret, kun nedre del og midtkonsoll. der er 3 muttrer som holder varmeregisteret fast som du finner i motorrommet, kombi mutter+skive.

 

lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder det ikke å bare ta ut midtkonsollen i Golfen???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var i en periode at det var en garanti aksjon på disse varmeregiterene på disse bilene.Da gikk det sport i å skifte disse på kortest mulig tid her verkstedet jeg jobber på.

Min perss er 45 min med lufting av kjøleanlegg.:cool:

 

Du løsner først slanger inn på varme app.regiter.

Skrur ut konsoll + nedre del av dashbord begge sider.

Løsner varmeapp.regulering + fjerne varmeapp. vifte (mye enklere og ta med varme regulering helt ut da det er litt knot å få på plass igjen wirer under dashbord)

Løsner tre skruer inne i motor rom på torpedovegg (10 mm mutter x 3)

Skru ut nedre del av varmeapp - den delen som gjør att det kommer luft på beina.

Etter dette er bare og lirke hele varme apperat bakover og vri det ned til høyre.Og ta det helt ut.

Husk og vaske varmeapp. kasse godt når du har fått ut registeret.

Monter register med nye skumgummi lister.

Og da er det bare og gjøre alt i motsatt rekkefølge.

Lufte kjølesystemet.

 

Lykke til.: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for detaljert beskrivelse.

 

Nå er det bare å prøve dette.

 

Har ikke fått gjort noen nye forsøk. da jeg har vært altfor opptatt på jobben om dagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.