Anbefalte innlegg

G60 ombygd til Turbo.

 

Fjusker fra tomgang til litt over 2000rpm. Noe som gjør at den lugger/nykker ved kjøring som er svært irriterende.

Fjusker lite når den er kald. Tomgangen er mye mer stabil da.

 

Dette er under 2-3000km gammelt: Bosch Pluggledninger, W5DPO plugger og fordelerlokk,rotor.

Lambdasonde,blå temp sensor.

Co-pot ca 500ohm.

 

tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

¨Sjekk at vakumslangen til hjernen sitter skikkelig, ellers kan det være hallgiver i fordeler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vakumslangen sitter og ser grei ut.

Bruker det ikke å bli problemer med start hvis det er noe kødd med hallgiver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hender det ja. Har du noe fjusking på jevnt turtall? Feks hvis du ligger på 2500-3000 med jevn gass?

 

ta av kontakt til ISV og start motoren og se om det blir bedre.

 

Sjekk også jording

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp.. fjusker ved jevnt turtall. Dårlig formulert i første innlegg men er det som er problemet ja.

 

Kontakt på start motorn, den lille røde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kontakten til ISV, og start motoren, ikke startmotoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja fan.. lønner seg å lese litt bedre.

 

Tok av kontakten til ISV og nå går den høvelig jevnt. Sånn som den gjorde før:-)

Samt fjuskinga er ikke der lenger.

 

Vil det si at ISV er defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Vil det si at ISV er defekt?

 

Er vel et og annet som tyder på det da.

 

Sett på kontakt igjen og se om den fjusker igjen.

 

NB! Kontakt til ISV må ikke taes av/kobles til mens bilen går, det kan føre til en stk svidd hjerne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje et dumt spørsmål, men hva er en ISV??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ISV= Tomgangstabiliseringsventil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha den ja. takker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar denne opp igjen!

 

Den har funket greit ca en mnd uten ISV.

 

Men nå er det noe steike galt.

 

Plutselig for noen dager siden begynte motorn å slutte å dra (kveles,stopper nesten).

Så ble den god igjen etter 20-30sek.

Idag igjen begynte den slik. Da stoppa jeg den men fikk ikke start igjen.

Gikk ett par minutt så starta den etter litt inspeksjon i motorrom.

 

Kan si at den ikke starter med ISV tilkoblet. Har prøvd en annen og da starter den heller ikke..

Starter uten ISV tilkoblet.

pussig?

 

Siste måneder er dette skifta: lamdasonde,blå tempsensor,tennplugger,rotor og fordelerlokk.

pluggledninger,bensinfilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyres ut som då S4`en min fekk ei drukna hjerne.....

Du har ikkje hjerna liggande under dørken en plass slik den har drukna? Hadde iallefall tatt ein inspeksjon av hjerna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjernen står i vannkassen under panser.

Hatt den av og er ikke noe fukt eller lignende.

 

Mulig jeg skulle skaffa meg en annen hjerne for å prøve?

Noen som har?

Bosch 0261 200 280

Digifant 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd å tape fast fullgass bryter?

 

Sjekk at ledningene rundt spjeldet er hele og det ikke har skallet av noe isolasjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du prøvd å tape fast fullgass bryter?

 

Sjekk at ledningene rundt spjeldet er hele og det ikke har skallet av noe isolasjon

 

hva kan skje dersom de har skjed?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva kan skje dersom de har skjed?

 

hjernen tror motoren går på tomgang eller fullgass når de bare wirene kommer i kontakt med metall (jord)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg prøve asap

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polo classic er på rett spor som vanlig!

 

Stripset full-gass bryter på gasspjeld så forsvant fjuskingen.

Defekt bryter?

Isolasjonen er hel rundt ledningene.

 

Fant også ut at Rele nr 30, til ECU er halvveis defekt. Det var grunnen til at den ikke vil starte bestandig samt noe fjusking.

Ser ut til til at det løsner Alt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker ikke hva det betydde igjen, må tenke meg om. Det kan ta noen dager :D

 

Du tok å stripset den i fast i fullgass-modus eller slik at den aldri kom i kontakt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et ekstra spjeldhus om du trenger deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomgangsbryter henger inne - ganske sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taping the WOT switch closed makes it run in open loop, so the o2 sensor signal is ignored. This is why I think your O2 sensor is toast

 

Fant dette på Vortex

 

Med tomgangsbryter på hele tiden, ville det vært som å ha turtallsperre på 2000 rpm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når tomgangsbryter hang inne på en kammerat sin så gikk den som en tosk på alt annet en full gass og tomgang.

( veldig umulig å kjøre )

 

Ok etter skiftet bryter.

 

Men med disse g60 motoren kan det jo være alt , fugleskit på topplokket kan jo føre til fjusk :P

 

Men kjapt gjort å måle om lambda er noelunde ok - egentlig like kjapt gjort å måle begge gassbryterene også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.