S4 2.7 Bi-turbo går dass etter filter bytte. årsak??

Anbefalte innlegg

hellå

 

 

som sagt, 2-7 bi går mye dårligere etter at jeg monterte åpent konfilter..normalt? hva kan det vere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm muligens død..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den lever i beste vellgående:) å skrive at den går dass,var kanskje litt feil.. den går brukbart, men ikke så godt som før er vell kanskje bedre å skrive

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på igjen orginal filter da å se om den går bedre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal snart gjera det...

Kan ikkje kjøyra med ein dau S4...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bumpibump...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemt å montere en slange eller en kontakt? Dårlig kontakt et sted? Drar bilen i seg veldig varm luft fra området rundt eksosmanifolden? Har du prøvd å sette i orginalt filter og filterboks igjen? Går den like dårlig uansett om den er varm eller kald? Har du målt ladetrykket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hellå

 

 

som sagt, 2-7 bi går mye dårligere etter at jeg monterte åpent konfilter..normalt? hva kan det vere?

 

For å gi et godt råd som går igjen blant de fleste s4/rs4 eiere så dropp konfilter og kjør med orginal boks. Skal du ha et annet filter så kan man oppgradere det orginale i boksen. Den får mere enn nok luft orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å gi et godt råd som går igjen blant de fleste s4/rs4 eiere så dropp konfilter og kjør med orginal boks. Skal du ha et annet filter så kan man oppgradere det orginale i boksen. Den får mere enn nok luft orginalt.

 

Har nettopp snakka med ein del S2/S4/S6/RS2 eigara av forskjellige års modellar å dei fleste seier at dei opplevde at bilen gjekk dårligare med konfilter kontra orginal filter, eller berre innsats filter fra K&N.

Så orginal filter skal monteres inn i bilen igjen så fort som det ha fått lege på varmt baderoms fliser ein dag eller to, så eg er sikker på at det er tørt.

 

Me prøvde og å dra ut lmm for å finne ut om lmm var død eller i live, men vart ikkje kloke sia bilen gjekk heilt likt med eller uten lmm???

Varsel lampe for tracktion controllen og ABS kom også opp når lmm var utkopla, men forsvant ei lita stund etter lmm vart kobla til (400 m kjøretur).

Finns det ein logisk forklaring på det også?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Me prøvde og å dra ut lmm for å finne ut om lmm var død eller i live, men vart ikkje kloke sia bilen gjekk heilt likt med eller uten lmm???

Varsel lampe for tracktion controllen og ABS kom også opp når lmm var utkopla, men forsvant ei lita stund etter lmm vart kobla til (400 m kjøretur).

Finns det ein logisk forklaring på det også?:confused:

 

ja, hvis lmm er "dårlig" , altsa ikke helt ødelagt så får du ikke opp noe feilmelding om det.. da vil den bare legge turbotrykket ned en del...

har du foresten turbtrykksmåler?? isåfal hvor mye lader den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, hvis lmm er "dårlig" , altsa ikke helt ødelagt så får du ikke opp noe feilmelding om det.. da vil den bare legge turbotrykket ned en del...

 

Etter min viten så har ikkje lmm blitt bytta så kan jo henda den syng på siste værset da.

Første steget blir i alle fall å sette i orginal filter når det er ferdig tørka:)

 

Takk for all hjelp og svar, så kryssar eg fingrane å håpar på at det er filteret som gjere at bilen min går DASS: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ikke var forskjell fra når du koblet av lmm enn når den var tilkoplet så er det vel lmm det er noe galt med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ikke var forskjell fra når du koblet av lmm enn når den var tilkoplet så er det vel lmm det er noe galt med..

 

Mhm, den vil vel kjøre i nødmodus når lmm er defekt -som om den er koblet av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen blitt kontrolert med VAG-COM.

 

Feilmeldingane ligg visst på lmm og benisn-et-eller-anna (ikkje eg som har utført testen)..

Diagnosen blei i alle fall defekt lmm..

Så det ser ut som eg må klara meg med innsatsfilter fra K&N... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen blitt kontrolert med VAG-COM.

 

Feilmeldingane ligg visst på lmm og benisn-et-eller-anna (ikkje eg som har utført testen)..

Diagnosen blei i alle fall defekt lmm..

Så det ser ut som eg må klara meg med innsatsfilter fra K&N... : gråter :

 

LMM min tok også kveld like etter jeg monterte K&N åpent filter, men etter jeg vasket det godt og fikk fjernet det meste av olja har det gått bra. Har kjørt med dette nå i 10kkm uten noe tull iallefall.

Myye fetere lyd med åpent filter da, om det hjelper noe særlig på effekten tviler jeg vel på men ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men dette er snakk om et stål filter, ikke snakk om en dråpe olje på hele filteret... hvorfor skal da lmm bli skada? er det rett og slett bare dårlig kvalitet på lmm`n på s4`er? ser problemet går mest igjen på dei

 

lmm`n er jo også sjølvrensende.. dvs at når du sløkker bilen gløder den i 0,2 sekunder for og brenne av alt av dritt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM min tok også kveld like etter jeg monterte K&N åpent filter, men etter jeg vasket det godt og fikk fjernet det meste av olja har det gått bra. Har kjørt med dette nå i 10kkm uten noe tull iallefall.

Myye fetere lyd med åpent filter da, om det hjelper noe særlig på effekten tviler jeg vel på men ;)

 

hei.akkurat kjøpt s4 b5.akkurat og bestillt opent filter.leser mye negativt her inne om det.men du har alså ikkje hatt nåke problem med det?kjetil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som kjøper konfilter på bakgrunn av reklame om flere hester blir i 99% av tilfellene lurt.

Dette er jo bevist.:)

Så er det bare å finne ut om den ekstra lyden er verdt tapet av hk.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LLM ble i dette tilfellet byttet, og orginalfilter remontert, hvilket løste det som var av problemer, Morten har vel kjørt uten problemer etter dette Mats?

 

Med mindre det er pga mer trim og plassprob pga grenrør bør en bruke orginalfiltere/papir. All erfaring tilsier det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.