Overhaling av motor. 1.8 GTI (EV)

Anbefalte innlegg

Heisann sveisan!

driv og "pusse" opp igjen en GTI motor, nærmere bestemt en EV motor fra en 85 mod GTI!

har ingen større planer med denne motoren annet enn overhaling på vanlig basis!

Men trenger litt hjelp her

Hvor får jeg kjøpt rådelager samt stempelringer?

skal hone opp igjen da sylinderveggene er nær fullstendig glatte. så trenger noen sår i denne :)

samt rådelagrene som var litt "std" slitasje på etter 200 000km ca +++

slipe sett blir og kjøpt inn. noe mer jeg bør tenke på når jeg først er i gang, oljepumpa vil nok og bli sett over. om denne holder standard,så bytter jeg ikke denne. men vi får se

bare litt "melom" prosjekt

samt. noen som veit hvor jævlig det er å "retro" montere denne i en CE2 bil? denne er jo basert på CE1 elektronett. og bilen jeg muligens putter den i i framtiden har jo CE2 (85 vs 90mod)

kav umulig? eller mulig? er jo ingen form for hjerne på EV motoren, RP'n har jo en tussete boks

Tips er velkomne i denne saken!

Thanks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg snekra sammen en liten handleliste hos germanautoparts.com

Total sum er da hittentil på $206,64 som da er ca 1069,- pluss frakt da selvsagt

hva mer trenger jeg egentllig

• Oil pan gasket, rubber
  • Valve cover gasket update kit, rubber
  • Connecting rod bolt. Stretch type bolt, must be replaced, cannot be re-used. (x8)
  • Nut, for connecting rod bolt. (x8)
  • Bearing set, connecting rod
  • Piston ring set, 81.00mm bore. Deves brand high performance ring set. Special Swedish steel alloy designed for high heat transfer and flexibility, fast break-in and long wear.
  • Head gasket set, 1.8L 8V
  • Head bolt, 8V. Stretch bolt, cannot be re-used. 12 point triple-square socket head, 11x98mm. Includes washer. (x10)

Dette er vel bortimot greit eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg snekra sammen en liten handleliste hos germanautoparts.com

Total sum er da hittentil på $206,64 som da er ca 1069,- pluss frakt da selvsagt

hva mer trenger jeg egentllig

• Oil pan gasket, rubber
  • Valve cover gasket update kit, rubber
  • Connecting rod bolt. Stretch type bolt, must be replaced, cannot be re-used. (x8)
  • Nut, for connecting rod bolt. (x8)
  • Bearing set, connecting rod
  • Piston ring set, 81.00mm bore. Deves brand high performance ring set. Special Swedish steel alloy designed for high heat transfer and flexibility, fast break-in and long wear.
  • Head gasket set, 1.8L 8V
  • Head bolt, 8V. Stretch bolt, cannot be re-used. 12 point triple-square socket head, 11x98mm. Includes washer. (x10)

Dette er vel bortimot greit eller?

Skulle til å si det; germanautoparts.. De har vel et komplett pakningssett til blokka også, inkl. simmeringer. Ville tatt med oljepumpe derfra, mener å huske at det var billig.

Skal overhale min EV-motor selv til vinteren, og kommer nok til å bruke dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp overhalt min GTE motor, var i grunn ganske enkelt og billig, samt gikk som et skudd derpå ;) Jeg har tatt av svinghjulet 300g, og det gjorde susen, bilen ble mye kvikkere.

jeg kan også anbefale http://www.autohausaz.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.