#1 Skrevet Juni 19, 2008 Måtte koble vekk batteriet litt i golfen idag. Er det noe mer enn klokka som "går tapt" på en såpass ny bil? (02 mod.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2008 Hva forsvinner når man kobler ut batteriet? ..........strømmen....? beklager, måtte bare hvis du har el.vinduer så må du som oftest også re-sette denne (hvertfall på Audi) (dette gjøres ved å holde knappen oppe i 10 sek) i tillegg så går ofte radio/navi i SAFE modus og du trenger PIN koden til å få den på igjen... (veldig kjekt hvis forrige eier har fjerne denne fra bilen...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2008 har du webasto etc må du også stille klokka på denne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2008 Hva forsvinner når man kobler ut batteriet? ..........strømmen....? beklager, måtte bare Hehe, der var du før meg gitt... Det første som slo meg når jeg leste topicen var også det at strømmen forsvinner når man kobler ut batteriet Så fra spør til alvor, så kan også gasspjeld glemme grunninnstillingen sin, men det går som oftest greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2008 Så fra spør til alvor, så kan også gasspjeld glemme grunninnstillingen sin, men det går som oftest greit. Som oftest greit? Hva gjør et gasspjeld? Og er det noe jeg kan/må/bør gjøre for at det skal gå greit? Ellers takk for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 20, 2008 Gasspjeldet er som det ligger i ordet et spjeld. Dette åpner/stenger da du trår/slipper opp på gasspedalen. Fordi bilen din ikke har noen gasswire som overfører bevegelsen fra pedalen til spjeldet, skjer dette via elektronikk. Gasspjeldet/gasspjeldhuset har innebygde strømmotorer som beveger spjeldet. Disse motorene har en såkalt grunninnstilling bla. for at bilen skal kunne gå på tomgang og ellers oppføre seg normalt. Er spjeldet i orden vil den etter at batteriet har vært frakoblet adaptere/lære seg disse verdiene av seg selv da du starter og kjører bilen, men i enkelte tilfeller må en grunninnstilling gjennomføres med et diagnoseapparat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 20, 2008 Hva forsvinner når man kobler ut batteriet? ..........strømmen....? [bedrevitermodus] nå er det vel spenningen som forsvinner da.. [/bedrevitermodus] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 20, 2008 [bedrevitermodus]nå er det vel spenningen som forsvinner da.. [/bedrevitermodus] Heheh jaså ja? så strømmen blir igjen i ledningene den da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 20, 2008 Heheh jaså ja? så strømmen blir igjen i ledningene den da eller? Ingen spenning, ingen strøm. Må være spenning før det i hele tatt kan være noe som helst strøm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 20, 2008 Ingen spenning, ingen strøm.Må være spenning før det i hele tatt kan være noe som helst strøm Sklir sikkert litt ut i forhold til topic nå, men ja jeg er fullstendig klar over det. Var bare en morsomhet litt lenger opp i tråden. Om man kobler fra batteriet så forsvinner selvsagt spenningen, men hvor blir det da av strømmen ? Forsvinner den også eller blir den igjen i ledningene? Og ja det var kanskje et snev av retorikk der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 21, 2008 Jeg hadde en større jobb på min 2002 A4 hvor batteriet var frakoblet i ca. 20 timer. Alt gikk fint foruten at ESP lampa lyste etter at batteriet ble koblet på igjen. VAG-COM ga følgende rapport: Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 A Component: ABS/ESP allrad 1726 Coding: 04255 Shop #: WSC 06435 1 Fault Found: 01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30 35-00 - - Jeg måtte kalibrere G85 på nytt vha av VAG-COM http://wiki.ross-tech.com/index.php/..._5.7%29#Coding 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...