#1 Skrevet Juni 19, 2008 Nå er tiden inne,oilservice blinker og registerreim bør skiftes innen noen få tusen km. Noen som vet om noen i telemarksområdet som gidder å ta en storservice, registerreim,strammehjul og vannpumpe som er viktigst her, og dette er ikke en jobb jeg tør begi meg ut på selv:o . Tenkte å høre her på forumet før jeg hører med merkeverksted, da slike verksteder har en tendens til å være "noe" dyre:p . Vet dere om, eller tar slike jobber selv så ta kontakt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2008 Vil tro de fleste verksteder kan ta service på bilen din, ofte bedre enn merkeverksteder også.. Men kanskje du er ute etter noen som kan fikse det privat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2008 Når du først er i sving sjekk kamaksel kjede og strammer i samme slengen. Er ofte dette også er litt slitt. Og eventuelt vannpumpe selv om denne ikke drives av reg reima. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2008 Når du først er i sving sjekk kamaksel kjede og strammer i samme slengen. Er ofte dette også er litt slitt. Og eventuelt vannpumpe selv om denne ikke drives av reg reima. Vannpumpa drives av reg reima 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2008 Vannpumpa drives av reg reima blæ Ikke på min 98 mod passat i følge møller ålesund.. trodde det var likt... Der sa de at det ikke var nødvendig og bytte denne samtidig da den ikke hadde noe med det og gjøre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2008 stor sett alle 1.8t motorene har vel pumpa på reg reima om ikke jeg tar heilt steike feil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 19, 2008 Den drives av reg reima den, ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 20, 2008 eh.. trur faktisk ikke det.... Mener at den blir drevet av multireima(dynamo, vannpumpe). Regreima driver oljepumpa... I hverfall sånn på min 98 a4t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 20, 2008 Skiller vel akkurat i området 98/99 om den drives av reg-reim eller ei. AEB (1.8T) har egen vannpumpereim, mens AWT (1.8T) drives av regreima f.eks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 21, 2008 ok. Da lærte jeg noe nytt idag også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 27, 2008 Fikk pris fra et "helt ok" versted idag på storservice og de skulle ha 11000 kr.... er ikke dette litt drøyt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 27, 2008 hørtes litt dyrt ut ja.. syns jeg har hørt 9000 tidligere og er det ink deler så går det ann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...