Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet om første service på ny bil er gratis?

Hva inngår i første service bortsett i fra å skifte olje og filter?

(Bilen er nå gått 17 tusen og er en 07 vw touran 105 TDI)

anyone!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde min første service forrige uke på min Touran 2007.

Var nok ikke gratis nei , hehe

Betalte ca. 2000,-

Dette var vel oljeskift/filter + diverse andre småting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt erfaringer rundt rette, se denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=74890&page=8 . Kan Sveins også ha være feilkodet, eller er den kodet om til ikke-longlife?

Jeg hadde også planlagt service på min, pga serviceindikatormelding allerede ved 17-18 tkm. Fikk pris på nesten 3000 hos Møller. Prisforskjellen kan kanskje forklares med Osloområdet og med/uten longlifeolje? Men jeg skal kjøre til ca 25 før jeg tar service. Mer om dette i den andre tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

min bil har som sagt gått 17600 km. jeg har ikke fått beskjed om service.

Det jeg funderer på nå er om jeg skal gå for long life eller short life.

En kompis av meg på bilverksted her i byen sa at hvis han tok service nå og skifta olje etc, så kunne han omprogramere slik at bilen for senere går på short life intervaller.

Vet ikke helt om jeg har trua på å kjøre 25-30 tusen km før oljeskift.

For meg blir det da over to vintere med det som det innebærer av kondens etc.

Skal også på ferie tur snart med camping vogn og da hadde det vel vært ok med ny olje og filter.

Er jo en del folk som har ødelagt turboene sine på TDI biler, og en jeg snakka med mente mye av årsaken lå i at folk kjørte for lenge med samme olje med avleiring etc.

men hvis jeg skifter olje nå, hva annet en olje og filter er det på førtse service?

( er jo litt forskjell på 17K og 25-30K km).

Hvis service koster 2-3 tusen hva omfatter den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo mange meninger om her på forumet. For min del så baserer jeg meg på garanti i 3 år og kjøpsloven (5 år etc) og service på merkeverksted, så da bør det være OK om det skulle oppstå noe. Med 18tkm kjørelengde pr år for min del blir det ikke så mye over et år mellom oljeskiftene. Oljeskift uten longlife koster vel noe mindre pr gang siden oljen er billigere.

Serviceinnhold står kanskje i instruksjonsboken/serviceheftet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.