Verktøy til bremseklosse bytte?

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her. Driver og bytter klosser bak på passaten. Trenger jeg noe spesialverktøy for å klemme tilbake stempelet? For øyeblikket klarer jeg ikke å rikke stempelet så noe feil gjør jeg tydeligvis :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha spesialverktøy ja. Du kan også skru av bremseslangen, men da må du lufte etterpå. Det er kanskje det greieste og rimligste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og verktøyet får man hvor? Haster litt dette siden bilen ska frakte sykler og syklister til Lillehammer i morgen tidlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på du. Sjekk på diverse bilrekvisita butikker e.l

Det er fort gjort å lufte, trenger bare en som kan pumpe på bremsa for deg. Og for all del kjøp ny bremsevæske, som du har klar når du holder på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemplene i calipere bak må skrues inn samtidig som de klemmes. Skal ikke være nødvendig å løsne bremseslange pga dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har et ok verktøy for dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene :)

Fikk tak i et universalverktøy på bilextra som fikset biffen. Rimelig tungt å presse tilbake stempelet :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.