#1 Skrevet Juni 20, 2008 Hallo, noen som kan hjelpe meg litt. Har en audi a4 98mod b5 fwd. Jeg hadde tenkt å bytte framhjulslager nå til helga. Før jeg begynner å ta løs, så hadde det vært greit hvis noen kunne ha hjulpet meg med en veiledning. Det hadde ogaå vært fint hvis det var noen som kunne sagt hva jeg trengte eksakt av verktøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2008 Ingen som vet hva jeg trenger ? MÅ få gjort det denne helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2008 Bare en anbefaling. Om du ikke har tilgang på hydraulisk presse så utsett denne jobben til en gang du har det. Jeg har skiftet framhjulslager mange ganger og de sitter som regel så godt at de er meget vanskelige å få ut ved å bruke ters e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2008 Har tilgang på opptil flere presser. Det er verktøyet jeg lurer på, så jeg ikke står der halvskrudd og mangler verktøy for å fortsette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2008 Har du presse som kan brukes mens navet sitter montert på bilen, eller ei slik at du må demontere navet først? Kan ikke komme på noe spes. verktøy du trenger annet enn kanskje en 17 mm umbraco for bolten i senter av drivleddet og 7mm umbraco for bremsecalipperen. Resten er vanlig verktøy. Eneste er at hvis du skal demontere navet/navhuset bør du skaffe deg en ny bolt til de to øvre bærearmene. Denne sitter som regel noe j...... fast og må "herjes" ut med makt og slegge Blir ofte litt lei å få satt inn igjen etterpå da. Mål avstanden mellom endeleddet og styrearmen slik at kula til endeleddet havner like langt inn i styrearmen som før. Dette har med sporingskurve innstilling å gjøre. Ellers: 17 mm til hjulbolter, 18 mm til de to nedre bærearmene, 16 mm til den øvre bolten for øvre bærearmer, 17mm umbraco eller 27 mm vanlig pipe for drivleddet, 7 mm umbraco for bremsecalipperen, 21? mm for calipperholderen, 6mm umbraco eller torx av ukjent størrelse på bremseskiva, 16 og 13 mm for endeleddet. I tillegg finne en skjøt på ledningen til ABS sensoren slik at du får delt den og tatt ut navet/navhuset, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 22, 2008 Takk for svar, da får jeg vel bare hive meg i det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...