#1 Skrevet Juni 20, 2008 Jeg er usikker på når reg reima ble byttet sist. Motor ble overhalt for 2 år siden med ny toppakning nye ventiler og nye stempelringer bla. Det står imidlertid ikke på kvittering at reg reim er byttet. Dette finner jeg svært merkelig da det var tid for å bytte denne da. Reparasjonen kostet 48.000,- og ble utført av Audisentrum. Siste dokumenterte reg reimskift var på 95.000 km. Bilen har nå gått 235.000 km. Ved overhaling ca. 200.000 km. Jeg har bøyd dekselet over reima og sett på reima og den ser bra ut, ut i fra min vurdering. Trur at reima ble byttet men at dette ble glemt å føre på faktura. Slik jeg tenker så er reima enten 9 år gml og har gått ca. 140.000 km. eller så er den 2 år gml. og har gått 35.000 km. Er det noen med litt erfaring på dette området som kan gi meg tips på hvordan jeg kan vurdere hvorvidt reima som sitter på er i ok tilstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2008 Vil jo tro at den har blitt byttet, men jeg ser av gammel kvittering fra Møller på min egen RS2 at Møller hadde av remmen uten å bytte den på 110K (forrige eier byttet den på 120K) Ring Audisentrum og sjekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2008 Har prøvd å ringe men de tar ikke telefonen men henviser til mail. Har skrevet mail men de svarer ikke. Spørsmålet er jo også om de husker dette 2 år tilbake. Det står jo ikke på faktura. Men la oss si at reima er 9 år gml og har gått 140.000 km. Burde ikke den se litt lurvete ut da. Kansje litt oppfliset i kantene osv.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2008 Kan ikke tro audisentrum gutta har kostet på så mye og så hoppet over reg reima,, lite trolig!! men er det ikke noen sprekker i overkant på reim og tenna ikke beynner og slippe i kantene så er den vel ok,, men tviler jeg på slikt når jeg kjøper bil bytter jeg den uansett,, rs2 er jo gjort på ett blunk å!!!! er jo simplere register en på en opel ascona luxus fra 1980 ho ho!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2008 Vel... så lett er det ikke. Audi skulle ha ca. 10.000,- for jobben. 4-5 timers jobb. Reima ser bra ut, myk og fin, og ikke sprekker, men jeg vet ikke hvordan reima ser ut når den har gått 140.000 og er 9 år gammel...hvis det er tilfelle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 20, 2008 Når jeg bytta mi reg reim med vannpumpe kosta det under 5000 kr inkl deler. Og dette var på MØLLER i Tromsø. (bytta for ca 2 mnd siden) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 20, 2008 ja siste rs2 jeg byttet på brukte jeg så vidt to timer på,, er jo super kurrant jobb!!! så bør ikke koste så mye,, tror ikke vi tar så mye på møller bil her i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 21, 2008 10.000,- var ekstremt mye for et usselt regreim/vannpumpe bytte.... Rundt 3-5k er mer normalt....... , vet de har syke priser på nyere biler , der de må av med alt i fronten osv..... , men 10k var MYE for en enkel 5`er. 700kr/t x 5timer = 3500kr , 500kr for regreim , og 500kr for vannpumpe = 4500,- = ca 5000kr..... Så hvis de skal ha 10000kr så er de på bærtur...... Finn noen annen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 21, 2008 Når jeg bytta mi reg reim med vannpumpe kosta det under 5000 kr inkl deler. Og dette var på MØLLER i Tromsø. (bytta for ca 2 mnd siden) dette stemmer ja betalte 4700,- for skifte på min,syns 10tusen var jævli mye,som sagt greit og skifte den selv og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 21, 2008 Han hadde ikke fast pris men tippa på ca. 10.000,-. Tok 1470,- pr. time !!! Reima ser fin ut så jeg tar sjansen på at den blei bytta på 200.000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 21, 2008 Han hadde ikke fast pris men tippa på ca. 10.000,-. Tok 1470,- pr. time !!! Reima ser fin ut så jeg tar sjansen på at den blei bytta på 200.000 km. Koster det så mye for en verksteds time på merkeforhandler nå? Det var mye: klø : Kan aldri tro at dem gjorde så mye med motoren og ikke tok reima i samme slenge.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...